в судебном заседании рассматриваются только оригиналы документов.
читай про метрологию ниже.
Справа № 2 „а”-2353/09 2009 р. ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 вересня 2009 р. Красноармійський міськрайонний суд Донецької області у складі : головуючого – судді Корнєєвої І.В. при секретарі Кузьменко В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду № 12 м.Красноармійська адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 про скасування постанови АК 001180 від 07.08.2009 р. по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 122 КУпАП, ВСТАНОВИВ: 02 вересня 2009 р. позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 про скасування постанови АК 001180 від 07.08.2009 р. по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 122 КУпАП,вказавши, що постановою інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 АК 001180 від 07.08.2009 р. по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 122 КУпАП позивач був визнаний винним у скоєнні адміністративного правопорушення , передбаченого ст. 122 ч.1 КУпАП та на нього накладено штраф у розмірі 300 грн. Позивач не згоден з вказаною постановою, вважає , що постанова винесена з порушенням вимог законодавства : позивач не порушував вимог п.12.4 ПДР України , про що зазначив в протоколі про адміністративне правопорушення , т.я. він рухався по автодорозі Сімферополь (об’їзд ) за межами населеного пункту , де швидкість автомобілів передбачена не більше 110 км/год.»ИСКРА» ,як засіб вимірювальної техніки повинен ,бути сертифікованим та допущений до використання в Україні, але таких документів до постанови не додано. Позивач просить визнати неправомірною та скасувати постанову інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 АК 001180 від 07.08.2009 р. по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 122 КУпАП. Відповідач інспектор Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 до судового засідання не з»явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином ,про причини неявки до суду не повідомив, заяви про розгляд справи у його відсутність не надав, на час розгляду справи заперечень проти позову не надав . На підставі ст. 128 КАС України суд вважає можливим розглянути справу у відсутність відповідача на підставі наявних у ній доказів. Заслухавши пояснення позивача ,з»ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, , суд вважає , що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав. В судовому засіданні встановлено, що постановою інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 АК 001180 від 07.08.2009 р.позивач ОСОБА_1 був визнаний винним у скоєнні адміністративного правопорушення , передбаченого ст. 122 ч.1 КУпАП та на нього накладено штраф у розмірі 300 грн. (а.с. 10). Відповідно до вказаної постанови позивач ОСОБА_1 ,керуючи транспортнім засобом Хонда д/н НОМЕР_1 , рухався зі швидкістю 86 км/год к населеному пункті місто Сімферополь , чим перевищив швидкість на 26 км/год., чим допустив порушення пункту 12.4 ПДР України . У даній постанові не вказано дату ,час та фактичне місце скоєння адміністративного правопорушення позивачем (вулиці, перехрестя та інш.) . Крім того , обставини правопорушення , викладені у постанові від 07.08.2009 р. не відповідають обставинами правопорушення , викладеним у протоколі про адміністративне право порушення АК 005355 від 07.08.2009 р., відповідно до якої 07.08.2009 р. о 12.20 а/д Сімферополь- Обхід 1 км водій ,керуючи транспортним засобом Хонда ,д/н НОМЕР_1, рухався зі швидкістю 86 км/год. у населеному пункті місто Сімферополь , чим перевищив швидкість на 26 км/год.,швидкість зафіксована приладом Іскра-1 № 19066,дійсне до 14.08.2009 р.(а.с.11). У даному протоколі про адміністративне правопорушення , як і у постанові про адміністративне правопорушення не вказано , що позивач перевищив швидкість в межах дії дорожніх знаків 5.45 та 5.46, які обмежують швидкість транспортних засобів не більше 60 км/год у межах населеного пункту . Відповідно до ст. 14-1 КУпАП України до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху у разі їх фіксації в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами , що мають функції фото- та кінозйомки, відеозапису чи засобами фото- та кінозйомки, відеозапису притягаються власники транспортних засобів. В судовому засіданні встановлено, що вказана постанова винесена відповідачем на підставі п.6 ст.258 КУпАП, згідно якої адміністративне правопорушення повинно бути зафіксоване за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото і кінозйомки, відеозапису. Але,як вбачається зі змісту протоколу , правопорушення зафіксовано приладом Іскра-1 №19066, не є автоматичним засобом фото чи відео фіксації та знаходиться у співробітника ДАІ, керується ним безпосередньо або через комп»ютер (визначаються ті параметри, які фіксуються приладом, зокрема, швидкість, абощо, об»єкт зйомки, її режими, кут огляду приладу, тощо). На підставі викладеного , суд приходить до висновку ,що , якщо інспектором ДАІ за допомогою прибору «Іскра-1» і було зафіксовано порушення правил дорожнього руху, то результат зйомки використовується як доказ та як додаток до протоколу про адміністративне порушення і в такому випадку складається протокол про адміністративне правопорушення в загальному порядку згідно з вимогами передбаченими чинним законодавством. Пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23 грудня 2005 року № 14 «Про практику застосування судами України» законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті встановлено, що зміст постанови має відповідати вимогам, передбаченим ст.283 та 284 КУпАП. У ній, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів на які посилався правопорушник чи висловлених останнім доводів. КУпАП визначено форму й передбачено основні вимоги щодо змісту як протоколу про адміністративне правопорушення, так і рішення, що постановлюється в конкретній адміністративній справі, а також визначається компетенція осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення. Відповідно до ст. 283 КУпАП постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити : найменування органу (посадової особи), який виніс постанову , дату розгляду справи , відомості про особу , щодо якої розглядається справа,опис обставин , установлених при розгляді справи , зазначення нормативного акта , який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення , прийняте по справі рішення. Відповідно до п.13.2 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України (затверджено Наказом МВС 13.11.2006 № 1111), до використання спеціальних засобів нагляду за дорожнім рухом допускаються лише співробітники, які вивчили інструкції та склали заліки з використання цих приладів. Але в постанові інспектора ДАІ від 07.08.2009 р. відсутні вказівки на те, хто саме проводив фото фіксацію за допомогою радіолокаційного відео записуючого вимірювача швидкості «Іскра-1» № 19066. В постанові зазначено, що позивач ОСОБА_1 ,керуючи транспортнім засобом Хонда д/н НОМЕР_1 , рухався зі швидкістю 86 км/год к населеному пункті місто Сімферополь , чим перевищив швидкість на 26 км/год., чим допустив порушення пункту 12.4 ПДР України. Але до протоколу не додана фотокартка, в наслідок чого неможливо зробити висновок ,де саме рухався автомобіль, у межах населеного пункту чи ні, який номерний знак автомобілю, що визиває сумнів в законності отримання даного доказу Згідно зі ст.ст.10,15 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» на вимірювання у сфері, у якій їх результат можуть бути використані у якості доказу по справі, розповсюджується державний метрологічний нагляд. За таких умов кожен засіб вимірювальної техніки має бути укомплектований документами про сертифікацію та допуск даного типу засобів вимірювальної техніки для використання в Україні. Таких документів до постанови не надано. Вказане свідчить про порушення відповідачем при розгляді справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 вимог ст.ст.7,268,278,283 КУпАП. Керуючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, П О С Т А Н О В И В: Позов ОСОБА_1 до інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 про скасування постанови АК 001180 від 07.08.2009 р. по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 122 КУпАП, задовольнити . Визнати противоправними дії інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 по накладенню на ОСОБА_1 адміністративного стягнення в розмірі 300 грн. за ст.122 ч.1 КУпАП. Скасувати постанову інспектора Республіканської Роти ДПС ДАЇ ОСОБА_2 Вікторовича АК 001180 від 07.08.2009 р. про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення в розмірі 300 грн. за ст.122 ч.1 КУпАП. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Красноармійський міськрайонний суду шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів після проголошення рішення, а у разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст.. 160 Кодексу адміністративного судочинства України з дня складання в повному обсязі, з подачею апеляційної скарги протягом 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження , з подачею її копії до апеляційного суду , або у порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя:
|