siverprof писал(а):
Зупиняючи мій транспортний засіб та перевіряючи в мене документи без законних на те підстав, інспектор ДАІ прямо порушив моє право передбачене ст. 19 Конституції України відповідно до якої ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Такі дії інспектора ДАІ принизили мене як громадянина України. У законодавстві чітко вказано, що така процедура може проходити по відношенню лише до правопорушників або осіб які підозрюються у правопорушенні. Отже, зупиняючи мій автомобіль та перевіряючи документи, інспектор ДАІ відніс мене до категорії саме цих осіб, хоча я законів не порушував та керував транспортним засобом у точній відповідності з правилами дорожнього руху. Вважаю, що своїми протизаконними діями інспектор ДАІ заподіяв мені моральної шкоди.
пробуй.
______________________________
попробуй такой иск
Позовна заява
Про визнання відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень інспектора ДАІ\ДПС ____ при реалізації владних повноважень , за відсутністю, встановлених у законний спосіб, прав та обов*язків такого підрозділу міліції як даі\дпс.
Був зупинений….фабула
Після зупинки т\з працівник даі\дпс , в обгрунтування правомірності своїх дій по зупинці, (………….) посилався на наказ мвс № 111 2009 року, та Закон Про міліцію.
Але погодитись з таким твердженням ДАІ\ДПС - не можна тому, що існуючі права та обов’язки даі\ дпс встановлені з порушенням порядку передбаченого законодавством.
Тобто даі\дпс, як суб'єкт владних повноважень, керуючись ч.2 ст.19 Конституції України повинен
-вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
-
Ст.20 Закону України Про Міліцію
Працівник міліції при виконанні покладених на нього обов'язків керується тільки законом, діє в його межах…
ст.25. Працівник міліції у межах повноважень, наданих цим Законом та іншими законодавчими актами, самостійно приймає рішення і несе за свої протиправні дії або бездіяльність дисциплінарну чи кримінальну відповідальність.
При порушенні працівником міліції прав і законних інтересів громадянина міліція зобов'язана вжити заходів до поновлення цих прав, відшкодування завданих матеріальних збитків, на вимогу громадянина публічно вибачитися.
Стаття 68. Кожен ( міліцію це положення теж стосується )зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Обґрунтування позовних вимог.
Закон «Про Міліцію» вiд 20.12.1990 № 565-XII.
Ст. 2. Основні завдання міліції:
- забезпечення безпеки дорожнього руху;
Стаття 3. Принципи діяльності міліції :
-Діяльність міліції будується на принципах законності,
ст.7 Міліція є єдиною системою органів,міліція складається з підрозділів:
кримінальної міліції;
міліції громадської безпеки;
державної автомобільної інспекції;
міліції охорони;
Стаття 5. Діяльність міліції та права громадян
Міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом.
Закон України про Міліцію встановлює саме такий точний спосіб визначення прав і обов'язків підрозділів міліції.
Даний спосіб вказаний у ч.5 ст.7 ., Закону України "Про міліцію" де передбачено, що Права і обов'язки, організація роботи та структура підрозділів міліції визначаються положеннями, які затверджуються Міністром внутрішніх справ України відповідно до цього Закону.
Прикладом встановлення ( у спосіб передбачений законом про міліцію ) прав та обов'язків підрозділу міліціє –
Є Н А К А З МВС від 11.11.2010 р., N 550 Про затвердження Положення про службу дільничних інспекторів міліції в системі Міністерства внутрішніх справ України
З посиланням на те що він прийнятий - відповідно до частини п'ятої статті 7 Закону України "Про міліцію".
У оскаржуваному випадку, підрозділ - ДПС є одним з підрозділів (Державтоінспекції) - ДАІ .
ДАІ, у свою чергу, є одним з підрозділів МВС України.
На даний період часу серед нормативно-правових актів України регламентуючих діяльність ДАІ, ДПС існують :
П О С Т А Н О В А КМ України від 14 квітня 1997 р. N 341
Яка затверджує «ПОЛОЖЕННЯ про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ» .
Згідно даної Постанови :
1. Державна автомобільна інспекція (Державтоінспекція) є головним органом, на який покладається забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні, що входить до системи органів Міністерства внутрішніх справ України.
Абзацом 2 пункту 1 Положення передбачено, що до складу Державтоінспекції входять :
- департамент Державтоінспекції МВС,
- спеціальний підрозділ дорожньо-патрульної служби особливого призначення при департаменті Державтоінспекції МВС,
-відділи (відділення) Державтоінспекції з обслуговування адміністративних територій міст,районів, районів у містах,
-підрозділи дорожньо-патрульної служби.
Отже, дорожньо-патрульна служба УДАІ ГУ МВС України є територіальним підрозділом міліції - державного органу, на яку розповсюджується дія Закону України "Про міліцію".
Згідно з ч.1 ст.5 Закону України "Про міліцію" від 20.12.90 N 565-XII:
- міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом.
- ніякі виняткові обставини або вказівки службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності міліції.
ч.5 ст.7 ., Закону України "Про міліцію" передбачено, що Права і обов'язки, організація роботи та структура підрозділів міліції визначаються:
1) положеннями,
2) які затверджуються Міністром внутрішніх справ України
3) відповідно до цього Закону.
( тобто, згідно вимог закону, має бути наказ МВС, з посиланням як на підставу прийняття - на ч.5 ст.7 Закону України Про Міліцію , затверджуючий Положення про встановлення прав та обв*язків такого підрозділу МВС як – ДАІ.)
ч.4 ст.7 Закону України "Про міліцію" передбачено, що Організаційна структура і штатна чисельність міліції визначаються в порядку, встановлюваному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином , на даний час, є Положення Про ДАІ , але воно затверджене КМУ, а не наказом МВС України , як того вимагае закон.
І є наказ МВС від 27.03.2009 N 111 . Але даний наказ Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби - ДПС, затверджує не права та обов*язки такого підрозділу як ДАІ вцілому, а тільки Під\підрозділу одного з підрозділів даі – ДПС.
До того ж у преамбулі даного наказу МВС № 111 , вказано що він прийнятий відповідно до зовсім іншого закону - Закону від 24 вересня 2008 року N 586-VI ( 586-17 ) "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" , але не на підставі частини п'ятої статті 7 Закону України "Про міліцію" ( 565-12 ), як того вимагає закон.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже «на підставі» означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
«У межах повноважень» означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
«У спосіб» означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Згідно з Ст. 7 КАСУ
1. Принципами здійснення правосуддя в адміністративних судах
є: 1) верховенство права;
Згідно з Ст. 9КАСУ .
1. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого:
1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, …
ПЛЕНУМ ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ забов*язує суди:
( П О С Т А Н О В А N 9 від 01.11.96)
«Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя»
П. 2. Оскільки Конституція України, як зазначено в її ст.8, має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають грунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
Стаття 162. Повноваження суду при вирішенні справи
8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.
Згідно ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
- на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України;
- з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
- безсторонньо, (неупереджено);
- добросовісно;
- розсудливо;
- з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
- з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
- своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно зі статтею 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
На підставі викладеного,керуючись ст.8, ст..19, ст.55,Конституції України,ст..2,3,7, 9,18,159 КАСУ, Постанови Пленуму Верховного суду України N 9 від 1 листопада 1996 року,
реалізуючи своє конституційне право на захист ( ст..55 ч.4 …. кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань
Прошу:
1.Прийняти до провадження та розглянути дану позовну заяву.
2. Визнати відсутність компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень інспектора ДАІ\ДПС ____ при реалізації владних повноважень , за відсутністю встановлених у законний спосіб, прав та обов*язків даного підрозділу міліції- даі\дп
viewtopic.php?f=28&t=8889&hilit=%D0%94%D1%96%D1%8F%D1%82%D0%B8+%D0%BF%D0%BE+%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%86%D1%96%D1%97+%D1%82%D0%B0+%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BC%2C&start=60