Подал такую апелляционную жалобу: ---- До Київського апеляційного адміністративного суду 01010, м. Київ, вул. Московська, 8
через Окружний адміністративний суд міста Києва 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корп. 1 (суддя Савченко А.І)
Позивач:
Відповідач: Дніпровське районне управління Головного управління МВС України в м. Києві 02100, м. Київ, вул.Червоноткацька, 2
АПЕЛЯЦІЙНА СКАРГА На постанову від 02/10/2013 судді Окружного адміністративного суду міста Києва Савченко А.І. у справі №826/13303/13-а
02/10/2013 року по справі про визнання дій відповідача протиправним щодо надіслання постанови ДАІ постановою судді Савченко А.І. Окружного адміністративного суду міста Києва задоволено позов позивача та визнано дії Дніпровського РУГУ МВС України в м. Києві щодо направлення позивачу копії постанови в справі про адміністративне правопорушення від 10 січня 2013 року простою кореспонденцією протиправними.
Обставини справи
Позивач отримав лист №48/Р-1572/1 від 08/07/2013 року, в якому відповідач повідомив, що 12/01/2013 року працівниками канцелярії Дніпровського районного управління, у відповідності до нормативно правових актів позивачу було надіслано копію постанови по справі про адміністративне правопорушення винесеної відповідачем 10/01/2013 року (надалі - постанова ДАІ). Позивач не отримував вищезазначеної постанови ДАІ від відповідача або ВДАІ Дніпровського району.
Оскільки позивач не отримував вищезазначеної постанови ДАІ від відповідача або ВДАІ Дніпровського району, то було порушено право позивача на ознайомлення з матеріалами справи, що передбачено ст. 268 КУпАП, та право на оскарження постанови ДАІ, в терміни визначеними ст. 289, 288 КУпАП.
19/08/2013 позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою, в якій позивач просив суд визнати протиправними дії відповідача, а саме - надсилання постанови ДАІ з порушенням "Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" затвердженої Наказом МВС України 26.02.2009 №77, що призвело до порушення прав позивача на вчасне ознайомлення з матеріалами адміністративної справи та оскарження постанови ДАІ, що передбачено ст. 268, 288, 289 КУпАП.
02/10/2013 року по справі №826/13303/13-а про визнання дій відповідача протиправним суддею Савченко А.І. Окружного адміністративного суду міста Києва було винесено постанову.
Вказана постанова винесена з порушенням норм процесуального права. Зокрема судом неповно встановлено обставини справи та не зазначено докази, на підставі яких суд встановив такі обставини.
1. У мотивувальній частині постанови судді у справі №826/13303/13-а зазначено наступне:
"У звязку з тим, що ОСОБА копію відповідної постанови після її винесення отримати відмовився, 11 січня 2013 року її було направлено особі на адресу за місцем проживання простою кореспонденцією."
Згідно ч.1 ст. 69 КАСУ, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Згідно ч. 3 ст. 159 КАСУ, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Позивач не згоден із твердженням про те, що він (позивач) відмовився від отримання постанови ДАІ, оскільки суду не були надані свідчення або докази про це. Під час судових засідань суддя не з'ясовувала обставини начеб-то невручення постанови ДАІ.
Згідно п 4, 7 ст. 49 КАС України, особи, які беруть участь у справі, мають право давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення, подавати заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб. Таким чином, позивач не мав можливості та був позбавлений права спростувати те, що він начеб-то відмовився від отримання постанови ДАІ.
У запереченні відповідача (з якою позивач ознайомився після отримання оскаржуваної постанови суду) на позовну заяву позивача у справі №826/13303/13-а зазначено наступне:
"старший лейтенант міліціїї Андруша В.М. розглянувши справу про адміністративне правопорушення виніс постанову по справі про накладання стосовно гр. ОСОБАа адміністративного стягненя у вигляді штрафу в розмірі 340 гривень, копію якої гр. ОСОБАа на місці не отримав в звязку з чим копія даної постанови 11/01/2013 старшим інспектором відділу ДАІ Дніпровського РУ ГУМВС України в місті Києві капітаном міліції Яковцем О.М. була передана до канцелярії Дніпровського РУ для подальшої відправки порушнику".
Отже, відповідач не повідомляв суд, що позивач відмовився від отримання постанови ДАІ. Відповідач повідомив про те, що позивач не отримав постанову ДАІ, але не заначив причини неотримання постанови. Разом з тим, у судовому засіданні суддя не оголосила зміст заперечення відповідача на позовну заяву позивача у справі №826/13303/13-а, що передбачено ч. 2 ст. 135, ч. 6 ст. 139 КАС України.
Згідно листа №48/Р-1856 від 03/06/2013 відповідача у відповідь на інформаційний запит від 3/05/2013 позивача, постанову ДАІ ВК1 №087129 було винесено 10/01/2013 року після складання та ознайомлення позивача з адміністративним протоколом. Після чого 12/01/2013 копію постанови винесеної відносно позивача було надіслано поштовим відправленням за місцем мешкання позивача. Лист №48/Р-1856 від 03/06/2013 до суду першої інстанції не надавався, оскільки зазначений лист не був частиною обґрунтування позовний вимог у суді першої інстанції.
Отже, відповідач у вищезазначеному листі не стверджує про пропонування позивачу отримати постанову ДАІ та не стверджує про відмову позивача від вручення постанови ДАІ.
Як вбачається з відеозапису з місця складання адміністративного протоколу, інспектори ДАІ не складали постанову ДАІ та не пропонували позивачу отримати її.
Разом з тим, згідно п. 9 Постанови №7 від 20/05/2013 Пленуму вищого адміністративного суду "Про судове рішення в адміністративній справі", у мотивувальній частині рішення необхідно наводити дані про встановлені судом обставини, що мають значення для справи.
Вважаю, що дані щодо причини неотримання постанови ДАІ позивачем не мають значення для справи, оскільки згідно ст. 285 КУаАП копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено. Тобто, працівники ДАІ не мають обов'язок вручити постанову ДАІ персонально порушнику та можуть надіслати постанову поштою.
2. Також позивач не згоден із твердженням про те, що 11 січня 2013 року постанову було направлено позивачу на адресу за місцем проживання простою кореспонденцією, адже позивач не отримував вищезазначеної постанови ДАІ від ВДАІ Дніпровського райноу або відповідача. Відповідач не надав доказів того, що постанова ДАІ була отримана позивачем або була надіслана позвачу. Саме розрахунковий документ, виданий поштовим відділенням, є доказом надання (оплати) послуг поштового зв'язку, а саме надсилання поштового відправлення, оскільки абзацом двадцять сьомим пункту 2 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 року N 270, визначено, що документом, який підтверджує надання послуг поштового зв'язку, є розрахунковий документ встановленої відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" форми та змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо). Розрахунковий документ, виданий поштовим відділенням, не було надано відповідачем у доказ того, що постанова ДАІ дійсно надсилалась позивачу.
Згідно ч. 3 ст. 163 КАСУ, постанова складається з мотивувальної частини із зазначенням встановлених судом обставин із посиланням на докази. Але в мотивувальній частині постанови судді Савченко А.І. немає посилання на докази начеб-то встановлених судом обставин відмови позивача від отримання постанови ДАІ та надсилання постанови ДАІ позивачу на адресу за місцем проживання простою кореспонденцією.
3. У мотивувальній частині постанови судді у справі №826/13303/13-а зазначено наступне:
"10 січня 2013 року працівниками ВДАІ Дніпровського РУ ГУМВС України в місті Києві під час несення служби було виявлено та зафіксовано порушення правил дорожного руху, вчинене ОСОБАим "
Позивач не згоден із твердженням про порушення правил дорожного руху. Позивач не зміг скористатися правом на оскарження постанови, яке передбачено ст. 287 КУпАП, оскільки позивач вчасно не отримав постанову ДАІ, що і було предметом позовної заяви від 19/08/2013 позивача.
Разом з тим, згідно п. 9 Постанови №7 від 20/05/2013 Пленуму вищого адміністративного суду "Про судове рішення в адміністративній справі", у мотивувальній частині рішення необхідно наводити дані про встановлені судом обставини, що мають значення для справи. Вважаю, що інформація про те, чи дійсно порушував позивач ПДД не має значення для справи.
4. Позивач повідомив суддю Савченко А.І. Окружного адміністративного суду міста Києва про те, що було порушено його право на вчасне ознайомлення з матеріалами адміністративної справи щодо порушення ПДД та право на оскарження постанови ДАІ, що передбачено ст. 268, 288, 289 КУпАП.
Згідно ч. 1 ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно п. 1 Постанови №2 від 06/03/2008 Пленуму вищого адміністративного суду "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ", необхідно враховувати, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень належить перевіряти, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, із якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. З огляду на зазначену норму під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам.
Вважаю, що суддя не перевірила відповідність дій відповідача зазначеним вимогам, зокрема, нормам 8 і 9 п. 1 Постанови №2 від 06/03/2008 Пленуму вищого адміністративного суд. Адже, суддя не встановила у своїй постанові, чи насправді були порушенні права позивача на вчасне ознайомлення з матеріалами адміністративної справи щодо порушення ПДД та право на оскарження постанови ДАІ, чи насправді відповідач надсилав постанову ДАІ, чи отримував позивач цю постанову.
Відповідно до статті 186 КАСУ апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції у разі прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
За цих обставин, керуючись ст. 2, 49, 69, 135, 139, 159, 163, 185, ч. 2 ст. 199 КАС України, Постановою №2 від 06/03/2008 Пленуму вищого адміністративного суду,
ПРОШУ:
1. Прийняти апеляційну скаргу до розгляду; 2. Запросити позивача на судове засідання та розглянути справу у присутності позивача; 3. Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/13303/13-а змінити: - В абзаці 3 мотивувальної частини постанови слова "У звязку з тим, що позивач копію відповідної постанови після її винесення отримати відмовився" - виключити; - В абзаці 3 мотивувальної частини постанови вказати посилання на докази того, що "11 січня 2013 року її було направлено особі на адресу за місцем проживання простою кореспонденцією.", що передбачено ч. 3 ст. 163 КАСУ; - В абзаці 1 мотивувальної частини зазначеної постанови судді Савченко А.І. слова "10 січня 2013 року працівниками ВДАІ Дніпровського РУ ГУМВС України в місті Києві під час несення служби було виявлено та зафіксовано порушення правил дорожного руху, вчинене ОСОБАим " - виключити; 4. В постанові Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/13303/13-а встановити та вказати, чи були порушенні права позивача на вчасне ознайомлення з матеріалами адміністративної справи щодо порушення ПДД та право на оскарження постанови ДАІ в результаті дій або бездіяльності відповідача.
ДОДАТКИ:
1. Відеозапису з місця складання адміністративного протоколу; 2. Копія листа №48/Р-1856 від 03/06/2013; 3. Копія інформаційного запиту від 3/05/2013; 4. Квитанція про сплату судового збору;
11/10/2013
|