Чесно слямзив на іншому сайті
Отже, їдете ви, нікого не зачіпаєте, пристебнуті, блютус - у вусі, машина чиста, номери - теж, доки в порядку, випивали з кумом на позаторішнє різдво... І раптом - смугастий патик, хальт!, Ви порушили, п.11.5, ст.122 ч.2, 425-510 грн!!!
Виявляється, ви замріялись (чого робити не варто!) і їхали по лівій смузі при вільній правій...
І що?
Давайте розбиратися.
ПДР
1.2. В Україні установлено правосторонній рух транспортних засобів.
11.2. Нерейкові транспортні засоби повинні рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини.
11.5. На дорогах, які мають дві і більше смуги для руху в одному напрямку, виїзд на крайню ліву смугу для руху в цьому ж напрямку дозволяється, якщо праві зайняті, а також для повороту ліворуч, розвороту або для зупинки чи стоянки на лівому боці дороги з одностороннім рухом у населених пунктах, коли це не суперечить правилам зупинки (стоянки).
Тепер почнемо з того, що якщо це дійсно порушення, то воно повинно бути чимось підтверджено!
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
21.05.2009 №466
1.6. Виключити випадки складання відносно водіїв транспортних засобів адміністративних протоколів без доведення їхньої вини чи достатніх доказів допущення ними порушень ПДР (фото-, відеоматеріалів, показів свідків тощо).
То чи була права смуга вільна?
На ній могло не бути ТЗ, але її стан не дозволяє розумній людині по ній їхати!?
2.12. г) Власник транспортного засобу має право на безпечні та зручні умови для руху
2.14. е) Водій має право відступати від вимог законодавства в умовах дії непереборної сили або коли іншими засобами неможливо запобігти власній загибелі чи каліцтву громадян.
Якщо права смуга уся в ямах, то розумно ці перешкоди об'їжджати, а по ПДД до перешкоди для руху можна віднести нерухомий об'єкт у межах смуги руху транспортного засобу, що змушує водія маневрувати ... ДАЙ може заперечити, що вибоїни там допустимі і що пересуватися там можна і потрібно! А що таке допустимі!?
Звернімося до матчастини.
ДСТУ 3587-97
Безопасность дорожного движения
АВТОМОБИЛЬНЫЕ ДОРОГИ, УЛИЦЫ И ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНЫЕ ПЕРЕЕЗДЫ
Требования к эксплуатационному состоянию
3.1.2 Предельная глубина отдельных просадок, выбоин не должна превышать 4 см для дорог І – III категорий и групп А, Б улиц и дорог населенных пунктов; 6 см – для остальных категорий и групп.
Предельная высота наплывов не должна превышать 2 см для дорог I – ІІI категорий и групп А, Б улиц и дорог населенных пунктов; 4 см – для остальных категорий и групп.
В случае превышения указанных размеров отдельных просадок, ям, выбоин, наплывов сроки их ликвидации не должны превышать, приведенных в таблице 1.
Заглиблюватися у категорійність доріг і сроки ремонту не будемо! Строки там дуже короткі...
ДАЙ полюбляють співати, що стан доріг не їхня парафія і вони на це вплинути не можуть. скажіть йому, що це не так і пошліть в ... нормативну базу -
Наказ №111
ІНСТРУКЦІЯ з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС
3. Завдання та функції підрозділів ДПС
3.6. Контроль за дорожнім рухом, тобто виявлення порушень законодавства, правил, норм і стандартів у сфері забезпечення дорожнього руху.
6. Обов'язки працівників підрозділів ДПС
6.27. Після закінчення несення служби доповідати безпосередньому начальникові про результати роботи.
А скільки разів, пане сержанте, Ви доповідали про порушення ДСТУ 3585 на цій ділянці вашого маршруту? Ні разу? Порушуєте!? А-а-а, доповідали!? Тобто начальник порушує!?
Іще ви могли мати намір розвернутися, або повернути наліво...
ПДР
10.4. Перед поворотом праворуч, ліворуч або розворотом водій має завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку
Що таке "завчасно" нормативами не обумовлено!
І може бути як завгодно довго в "просторі і часі". ДАЙ може заявити, що по ПДР у місті це 50-100 метрів, але він пересмикує і підміняє поняття! Не ведіться!!!
9.4. Подавати сигнал покажчиками повороту або рукою належить завчасно до початку маневру (з урахуванням швидкості руху), але не менш як за 50-100 м у населених пунктах і за 150-200 м поза ними
Зрозуміло, що "займати" і "подавати" - суть дві різні речі!
І останнє. Якщо немає розмітки і знаків "Рух по смугах", то іще невідомо де там ліва/права, адже визначати "смуговість" має право не ДАЙ, а ВИ-коханий
11.1. Кількість смуг на проїзній частині для руху нерейкових транспортних засобів визначається дорожньою розміткою або дорожніми знаками 5.16, 5.17.1, 5.17.2 (див. додаток 1) ( 306а-2001-п ), а за їх відсутності - самими водіями з урахуванням ширини проїзної частини відповідного напрямку руху, габаритів транспортних засобів і безпечних інтервалів між ними.
Якщо на асфальті вам вирішити проблему не вдалося і ДАЙ взявся складати протокол, то
Варіант пояснення в Протоколі
З порушенням не згоден. Дорога, по якій я рухався, має дві смуги для руху в одному напрямку, під час руху я приділяв достатньо уваги дорожній обстановці та рухався згідно п. 11.5 ПДР. Правил не порушував, небезпеки для інших учасників дорожнього руху не створював, а рухався на дорозі з урахуванням перешкод на шляху та умов дорожнього покриття.
Оскільки (тут пишемо що підходить до конкретної ситуації)
1. на правій смузі їхало декілька автомобілів, а також з урахуванням неякісного покриття дороги, що могло призвести до пошкодження автомобіля та перешкодити безпеці руху інших учасників дорожнього руху, я виїхав на крайню ліву смугу і нетривалий час рухався по ній.
2. мені необхідно було повернути наліво чи розвернутися, я завчасно перестроївся в ліву смугу руху і нетривалий час рухався по ній не заважаючи та не стримуючи їнших учасників дорожнього руху.
В порушення вимог ст.251, 252 КУпАП інспектором ДАІ не перевірені та не спростовані мої пояснення , які я надав по суті інкримінованого мені проступку. Правопорушення не було зафіксоване технічними приладами та засобами.
Приклад Позовної заяви
До ____________ суду
Позивач :
Поштова адреса :
засоби зв’язку :
Відповідач : ІПДС, або/і УДАІ
поштова адреса:
засоби зв’язку :
П О З О В Н А З А Я В А
про скасування рішення суб’єкта
владних повноважень
ДАТА року мене зупинив співробітник ДПС ________________________________, мотивуючи це тим, що я начебто порушив «Правила дорожнього руху», надалі ПДР.
Незважаючи на мої ґрунтовні заперечення щодо відсутності факту порушення ПДР, зазначеною посадовою особою, в моїй присутності, відразу було прийнято постанову про притягнення мене до адміністративної відповідальності, за вчинення правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 122 КУпАП України, у вигляді штрафу в сумі 510 гривень.
З притягненням мене до адміністративної відповідальності погодитись не можу з наступних підстав:
1. Невідповідність нормам законодавства України:
Відповідно до п.11.5. ПДР - «На дорогах, які мають дві і більше смуги для руху в одному напрямку, виїзд на крайню ліву смугу для руху в цьому ж напрямку дозволяється, якщо праві зайняті, а також для повороту ліворуч, розвороту або для зупинки чи стоянки на лівому боці дороги з одностороннім рухом у населених пунктах, коли це не
суперечить правилам зупинки (стоянки).»
В даному пункті сказано лише про розташування транспортних засобів, і жодного посилання щодо заборони руху по крайній лівій смузі.
Таким чином порушити пункт 11.5 ПДР неможливо, оскільки в ньому відсутня пряма заборона на вчинення будь яких дій.
2. Невідповідність ст.122 ч.2 фактично вчиненим діям:
Хочу звернути увагу на той факт, що ст.122 ч.2 містить виключний перелік адміністративних правопорушень, за які передбачено відповідальність, а саме:
«порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону, користування під час руху засобами зв`язку, не обладнаними пристроями, що дозволяє вести перемови без допомоги рук».
В протоколі серія ________ та постанові ________ про притягнення мене до адміністративної відповідальності вказано: «керуючи автомобілем на дорозі, яка має дві полоси руху в одному напрямку рухався в лівій при вільній правій».
Таким чином не правомірно застосована ст. 122 ч.2, а саме
- порушення правил проїзду перехресть – на даній ділянці дороги перехрестя відсутні;
- порушення зупинок транспортних засобів загального користування – зупинку не здійснював;
- проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника – світлофори відсутні
- порушення правил обгону – відповідно до п.1.10 ПДР - обгін це випередження одного або кількох транспортних засобів, пов'язане з виїздом на смугу зустрічного руху.
Таким чином, відповідно до зафіксованого в протоколі серія _______ та постанові ______ порушення, а саме їзда лівою смугою при вільній правій, ст..122 ч.2 застосована бути не може оскільки факту обгону не було. Також і сам обгін або випередження на даній ділянці руху не заборонено.
- користування під час руху засобами зв`язку, не обладнаними пристроями, що дозволяє вести перемови без допомоги рук – не користувався.
3.Порушення процесуальних норм КУпАП
Я не погоджуюсь із застосуванням до мене адміністративного стягнення, але також не можу не вказати на порушення процесуального характеру, які теж мали місце при розгляді адміністративної справи.
Відповідно до статті 7 КУпАП України, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Згідно статті 246 КУпАП України, порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення в органах (посадовими особами), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначається цим Кодексом та іншими законами України.
Статтею 268 КУпАП України, передбачено, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, та користуватися іншими правами.
При розгляді справи інспектором ДПС порушено моє право на використання юридичної допомоги, та не надано фото – яке начебто зроблено. Тобто я не мав змоги повноцінно захищати свої права. Як наслідок, необхідність відстоювати свої права в судовому порядку.
Також не зрозумілий мені максимальний розмір накладеного штрафу, адже інспектору ВДАІ не були відомі ні сума мого доходу, ні наявність дітей.
Враховуючи вище викладене, співробітником ДПС не правомірно звинувачено мене в порушенні п.11.5 ПДР - оскільки він (п.11.5) прямо не забороняє рухатися в крайній лівій смузі, а лише визначає порядок розташування транспортних засобів на дорозі. По-друге, звинувачуючи мене в порушенні ПДР, інспектор самостійно неправомірно застосовує ст.122 ч.2 не відрізняючи рух по лівій смузі та поняття обгін. Тобто для інспектора ДПС рух прямо та обгін одне й теж саме.
Таким чином, вчиняючи дії щодо внесення неправдивих відомостей в постанову по справі про адміністративне правопорушення в частині статті, яка передбачає відповідальність і нехтування процесом розгляду справи – спричинило необхідність звернення до суду за захистом своїх прав.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП України, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до статті 289 КУпАП України, скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови. Особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита (ст. 288 цього Кодексу).
Пунктом 3 частини 1 статті 288 КУпАП України, передбачено, що
постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено - у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Згідно частини 1 статті 104 Кодексу адміністративного судочинства України, до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб’єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Пунктом 1 частини 3 статті 105 цього Кодексу передбачено, що адміністративний позов може містити вимоги про скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб’єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;
Враховуючи вищевикладене, відповідно до статей 288, 289, 292, 293 Кодексу про адміністративні правопорушення України, керуючись статтями 104 – 107 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПРОШУ суд :
1. Відкрити провадження у адміністративній справі.
2. Постанову _________ скасувати.
Додатки