Прокуратура Запорізької області
69057, м. Запоріжжя, вул. Матросова, 29а
ФИО
про притягнення особи до адміністративної відповідальності за статтею 212-3 КУпАП та винесення подання про надання інформації
СКАРГА
18.01.2012р. я звернувся до УДАI ГУМВС України в Запорізькій області з інформаційним запитом щодо виявлення мною небезпеки дорожнього руху, внаслідок порушення норм та строків ліквідації дефектів дорожнього покриття. Мій лист (копія у додатках) був отриманий адресатом 23.01.2012 згідно поштового повідомлення.
На зазначений запит відповіді в строки, установлені статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», я не отримав. Відповідь була написана лише 15.02.2012.
До того ж, наведена у відповіді інформація не відповідає моєму запиту, та взагалі є вигаданим «твором» оскільки протиречить чинному законодавству і посилається на неіснуюче розпорядження МВС, якого немає серед нормативних актів, якi регламентують роботу Державтоінспекції, та зазначені на офіційному сайті УДАI ГУМВС України у розділі «Законодавча база».
Зокрема у відповіді зазначено, що нагляд за експлуатаційним утриманням дворових території та внутрішньоквартальних проїздів до компетенції ДАІ не входить, і таким чином не буде вжито жодних заходів впливу на власника дороги.
Однак «ПОЛОЖЕННЯ про Державну автомобільну інспекцію» каже про таке:
http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/341-97-п
1. Державна автомобільна інспекція (Державтоінспекція) є головним органом, на який покладається забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні.
3. Основними завданнями Державтоінспекції є:
-реалізація в межах своєї компетенції державної політики щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;
-організація контролю за додержанням законів, інших
нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху;
-виявлення та припинення фактів порушення безпеки дорожнього руху, а також виявлення причин і умов, що сприяють їх вчиненню.
4. Державтоінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
4) здійснює контроль за дотриманням власниками (володільцями) транспортних засобів, а також громадянами, посадовими і службовими особами вимог Закону України "Про дорожній рух" ( 3353-12 ), правил, норм та стандартів з питань забезпечення безпеки дорожнього руху, які регламентують вимоги щодо: -виконання власниками автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів вимог безпеки дорожнього руху;
5) забезпечує безпеку учасників дорожнього руху, захист їх прав та законних інтересів;
42) розглядає заяви, скарги та пропозиції громадян щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, вживає заходів для усунення причин, які їх викликають;
5. Підрозділи Державтоінспекції мають права, передбачені Законами України "Про міліцію" ( 565-12 ), "Про дорожній рух" ( 3353-12 ), "Про оперативно-розшукову діяльність" ( 2135-12 ), іншими нормативно-правовими актами, що регулюють їх діяльність. Зокрема, працівники Державтоінспекції під час виконання службових обов'язків мають право:
2) давати посадовим і службовим особам та громадянам обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень законодавства, в тому числі правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а у разі невиконання таких приписів - притягувати винних осіб до передбаченої законодавством відповідальності;
21) забезпечувати відповідно до законодавства оформлення адміністративних правопорушень та брати пояснення в громадян, представників юридичних осіб з питань забезпечення безпеки дорожнього руху, вживати відповідних заходів з метою притягнення винних до відповідальності.
26) вимагати від установ та організацій, фізичних і юридичних осіб усунення порушень правил утримання та експлуатації автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів.
«Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 р. № 198:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/198-94-п
38. Основними вимогами до транспортно-експлуатаційного стану
дорожніх об'єктів є відповідність контрольованих показників
окремих їх елементів і об'єктів у цілому ДСТУ 3587.
ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги експлуатаційного стану» наводить класифікацію автомобільних доріг, вулиць і доріг населених пунктів та залізничних переїздів у додатку А, відповідно до якого вулиці і дороги місцевого значення (житлові, промислово-складські, проїзди) належать до групи Б.
Таблицею 1 ДСТУ 3587 встановлено вимоги до стану покриття дороги, у тому числі групи Б.
Згідно КУпАП ст.222 за адміністративне правопорушення, передбачене ст.128-1 (Порушення або невиконання правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху) від імені органів внутрішніх справ (міліції) розглядати справу про адміністративне правопорушення і накладати адміністративне стягнення має начальник або заступник начальника відділення (відділу, управління, департаменту), командир або заступник командира окремого підрозділу Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, начальник відділу внутрішніх справ або особа, яка виконує його обов'язки;
У ст. 5 Закону України «Про міліцію» зазначено, що міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом. Ніякі виняткові обставини або вказівки службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності міліції.
Враховуючи викладене вважаю, що Державтоінспекція ухиляється від виконання покладених на неї завдань, навіть тоді, коли надано інформацію про порушення правил утримання і ремонту доріг ігнорує таку інформацію й не вживає передбачених законодавством заходів. Зазначена бездіяльність є грубим порушенням з боку Державтоінспекції і є проявом халатності, яка за збігом певних обставин може призвести до тяжких наслідків. Таким чином, ДАІ порушила ст.10 “Закону Про міліцію” та безліч інших нормативних актів у галузі безпеки дорожнього руху і діяльності органів державної влади.
Відповідно до частини 1 статті 212-3 КУпАП неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, відповідно до законів України "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про звернення громадян", "Про доступ до судових рішень" та "Про засади запобігання і протидії корупції", тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п.11 частини 1 ст. 255 Кодексу України про адміністративне правопорушення (КУпАП) у справах про правопорушення, передбачені статтею 212-3 КУпАП, протоколи про правопорушення мають право складати прокурор або уповноважена ним особа з числа працівників прокуратури.
Згідно з ст. 27 Закону “Про міліцію” на прокуратуру покладено обов'язок контролю за законністю діяльності міліції, до якої відноситься ДАІ, тому прокуратура не вправі передавати скарги на законність діяльності міліції на розгляд іншим установам в порядку ч. 3. ст. 7 Закону “Про звернення громадян” і зобов'язана розглянути скаргу по суті.
З огляду на зазначене вище, та керуючись ст. 40 Конституції України, Законом України “Про звернення громадян”, Законом “Про міліцію”, статтями 23, 24 Закону України «Про прокуратуру», -
ПРОШУ:
1. Перевірити дотримання законів України УДАI ГУМВС України в Запорізькій області у відношенні мого інфо-запроса та розгляду його по суті.
2. Притягти до адміністративної відповідальності за несвоєчасне надання інформації та надання інформації, що не відповідає дійсності за ст.212-3 КУпАП осіб, винних у порушенні чинного законодавства.
3. Винести подання про усунення порушень Законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації» і зобов’язати УДАI ГУМВС України в Запорізькій області розглянути мою скаргу від 18.01.2012р. по суті у п’ятиденний термін.
4. Проінформувати мене письмово про результати перевірки, вжиті заходи та їх результати на мою адресу.
ПРИМІТКА:
У випадку винесення незаконного рішення (чи порушенні строків відповіді), це буде оскаржене до Генеральної Прокуратури України, до суду, та буде негайно повідомлено відділ по боротьбі з корупцією.
ДОДАТКИ:
1. Копія інформаційного запиту від 18.01.2012р. (без додатка)
2. Копія відповіді УДАI ГУМВС України в Запорізькій області
23.02.2012 р. ФИО