В соответствии со ст. 6 Конституции, власть делится на законодательную, исполнительную и судебную.
Органі законодательной, исполнительной и судебной власти осуществляют свои полномочия в соттветствии с Конституцией и законами Украины.
Таким образом, суды являются органом исполнительной власти и должный действовать в соответствии с законами.
В соответствии с п. 7 ч. 1 ст. 3 КАСУ, субъект властных полномочий - это орган государственной власти.
Заданием административного судопроизводства является защита граждан от нарушений со стороны органов государственной власти.
Таким образом, в случае нарушения судом прав граждан (здесь мы говорим не о неправосудных решениях (с этим к прокурору и в ВККС), а о нарушениях порядка судопроизводства. В частности, о затягивании сроков рассмотрения дела сверх лимитов, установленных КАСУ (или любыми другими судами).
Вот образец такого иска.
До Окружного адміністративного суду м. Києва
01133, вул. Командарма Каменєва, 8, корп. 1
Позивач:
Відповідач: Апеляційний адміністративний суд м. Києва
01010 м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30
тел. (044) 254-21-99
e-mail:
[email protected]/gov.ua
Позовна заява
про визнання протиправною бездіяльності відповідача – суб'єкта владних повноважень та про зобов’язання вчинити певні дії
16.11.2011 р. ХХХ суд виніс постанову по справі № 2-а-ХХХ про відмову у задоволенні мого позову щодо …
13.12.2011 р. мною було подано апеляційну скаргу на зазначену постанову до Київського апеляційного адміністративного суду через ХХХ суд.
Згідно листа ХХХ суду № ХХ від ХХ.ХХ.ХХ р. (додаток 2), мою скаргу було направлено до Київського апеляційного адміністративного суду 26.12.2011 р. і станом на 31.08.2012 р. матеріали справи до суду першої інстанції не поверталися.
Згідно листа Київського апеляційного адміністративного суду № ХХ від ХХ.ХХ.ХХ р. (додаток 3), станом на 07.09.2012 р. «інформація відносно справи № 2-а-ХХХ в електронній базі Київського ААС відсутня». Це означає, що справу досі не лише не розглянуто, а й не проведено її автоматизований розподіл і не винесено ухвали про відкриття апеляційного провадження.
Відповідно до ст. 189 КАС України, адміністративна справа реєструється у день її надходження до адміністративного суду апеляційної інстанції в порядку, встановленому частиною третьою статті 15-1 цього Кодексу, та не пізніше наступного дня передається судді-доповідачу.
Отримавши апеляційну скаргу, суддя-доповідач протягом трьох днів перевіряє її відповідність вимогам статті 187 цього Кодексу і за відсутності перешкод постановляє ухвалу про відкриття апеляційного провадження.
Відповідно до ст. 195-1 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції має бути розглянута протягом одного місяця з дня постановлення ухвали про відкриття апеляційного провадження.
Таким чином, апеляційна скарга має бути розглянута не пізніше, ніж через один місяць і чотири дні після її надходження до апеляційного суду.
Але, незважаючи на те, що з моменту направлення апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду минуло вже 9 місяців, моя апеляційна скарга по справі № 2-а-ХХХ досі не розглянута, що спричиняє мені матеріальних збитків та душевних страждань.
Таким чином, не розглянувши мою апеляційну скаргу у встановлені законом строки, Київський апеляційний адміністративний суд грубо порушив норми чинного законодавства.
Відповідно до ст. 6 Конституції України, державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.
Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повнова¬ження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Таким чином, суди є органами державної влади і зобов’язані здійснювати свою діяльність у відповідності до законів України.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади. Отже, в разі порушень прав, свобод та інтересів громадян з боку суду, громадяни мають право звернутися за захистом своїх прав до адміністративного суду.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень – це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Отже, суди є суб'єктами владних повноважень.
Відповідно до п. 10 ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 3 КАС України, розумний строк – найкоротший строк розгляду і вирішення адміністративної справи, достатній для надання своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту порушених прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», для забезпечення справедливого та неупередженого розгляду
справ у розумні строки, встановлені законом, в Україні діють суди
першої, апеляційної, касаційної інстанцій і Верховний Суд України.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 3 КАС України, адміністративне судочинство – це діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.
Отже, зухвало порушивши встановлені КАС України строки розгляду апеляційної скарги, Київський апеляційний адміністративний суд вийшов за межі адміністративного судочинства, а також порушив моє право на доступ до правосуддя (право на розгляд справи у суді в розумний строк), передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини. Мінімальний розмір відшкодування моральної шкоди за рішеннями Європейського суду з прав людини по аналогічних справах, становить 200 євро, що еквівалентно 2070 грн. 82 коп. за курсом НБУ станом на 22.09.2012 р. Саме цей розмір моральної шкоди і був мною врахований при розрахунку розміру справедливої компенсації за спричинення мені сильних душевних страждань, адже в мене було зламано віру в справедливість суду і суворе дотримання ним усіх вимог закону, що входить до числа наших найвищих цінностей.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 КАС України, Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади. Таким чином, позов проти Київського апеляційного адміністративного суду має розглядати Окружний адміністративний суд м. Києва.
Згідно з вищевикладеним, керуючись:
– ст.ст. 19, 55 Конституції України;
– ст.ст. 8, 9, 162 КАС України,
прошу:
1. Визнати протиправною бездіяльність Київського апеляційного адміністративного суду щодо не розгляду моєї апеляційної скарги по справі № 2-а-ХХХ у встановлений законом строк;
2. Встановити, що Київський апеляційний адміністративний суд, не розглянувши мою апеляційну скаргу по справі № 2-а-ХХХ у встановлений законом строк, вийшов за межі адміністративного судочинства;
3. Встановити, що Київський апеляційний адміністративний суд, не розглянувши мою апеляційну скаргу по справі № 2-а-ХХХ у встановлений законом строк, порушив моє право на доступ до правосуддя (право на розгляд справи у суді в розумний строк), передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод;
4. Зобов’язати Київський апеляційний адміністративний суд негайно розглянути мою апеляційну скаргу по справі № 2-а-ХХХ;
5. Відшкодувати спричинену мені моральну шкоду у розмірі 2070 грн. 82 коп.
Додатки:
1. Копія адміністративного позову – 1 прим (3 арк.);
2. Копія листа ХХХ суду (про передачу справи до КААС) № ХХ від ХХ.ХХ.ХХ р. – 2 прим. (2 арк.)
3. Копія листа Київського апеляційного адміністративного суду № ХХХ від ХХ.ХХ.ХХ – 2 прим. (2 арк.)
4. Оригінал документу про сплату судового збору – 1 прим. (1 арк.).
Подал уже два подобных. По получении решений, выложу их здесь.