пример иска по протоколу
До Деснянського районного суду м. Києва 02225 м. Київ, пр. Маяковського, 5-в.
Позивач:
Представник:Шапошніков Ростислав Сергійович
Відповідач: УДАІ ГУ МВС України в м. Києві 01030 м. Київ вул. Б. Хмельницького, 54
ПОЗОВНА ЗАЯВА про визнання дій протиправними
Цей позов поданий на підставі ст. 17 КАС України яка прямо визначає, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.
05.08.09 інспектор ДПС полку ДПС ДАІ в. Києві Савін Є.А. (далі – інспектор ДАІ) протиправно склав протокол (в додатках) про адміністративне правопорушення АА №054013 в якому звинуватив Коломійчука О.Ю. у відмові від проходження медичного огляду на стан алкогольного сп’яніння у присутності двох свідків.
16.10.09 постановою Деснянського районного суду м. Києва (в додатках) було закрито справу про адміністративне правопорушення у зв’язку з відсутністю у діях Коломійчука О.Ю. складу адміністративного правопорушення. Під час розгляду адміністративної справи Коломійчук О.Ю. повідомив, що його дійсно зупиняли працівники ДАІ але не 05.08.09, а за день до того – 04.08.09. Перевіривши паспорт працівники ДАІ відпустили Коломійчука О.Ю., при цьому не пропонували йому пройти медичний огляд, не вилучали транспортний засіб та не складали будь-яких протоколів. Коломійчук О.Ю. зазначив, що 05.08.09 його не зупиняли працівники ДАІ, а в час який зазначений в протоколі (12:55), він знаходився на робочому місці, що підтверджує довідка, яка була надана до суду.
Під час розгляду справи в суд викликались громадяни які були зазначені в протоколі як свідки котрі нібито бачили, як Коломійчук О.Ю. нібито відмовлявся від проходження медичного огляду. Незважаючи на надіслані повістки, громадяни Зболінський В.І. та Працьовитий О.О. в суд не з’явилися.
До протоколу АА №054013 додавалася розписка згідно якої невідомий громадянин Беляров С.А. зобов’язався доставити мопед Коломійчука О.Ю. на стоянку та нікому його не передавати. Місце проживання Белярова С.А. вказано не було, а тому суд не мав можливості викликати дану особу для надання пояснень. Коломійчук О.Ю. зазначив, що громадянин Беляров С.А. йому не відомий.
Також було встановлено, що всупереч ст. 265-2 та Постанови КМУ N 1102 від 17 грудня 2008 р. інспектор ДАІ не складав протокол затримання транспортного засобу. Тобто інформація про нібито вилучення у Коломійчука О.Ю. транспортного засобу нічим не підтверджена, що додатково доводить той факт, що інспектор ДАІ не зупиняв Коломійчука О.Ю. 05.08.09, а отже не пропонував йому пройти медичний огляд.
Таким чином, інспектор ДАІ фактично сфальсифікував адміністративну справу, протиправно склавши протокол АА №054013 в якому вказав недостовірну інформацію.
Своїми діями інспектор ДАІ порушив такі норми законодавства.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У ст. 5 Закону України «Про міліцію» зазначено, що міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом. Ніякі виняткові обставини або вказівки службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності міліції
1. Згідно п.21 ст. 11 Закону України «Про міліцію» міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право зупиняти транспортні засоби в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою. Тобто, існує виключний перелік підстав для зупинки транспортного засобу.
Якщо теоретично припустити, що інспектор ДАІ 05.08.09 зупиняв Коломійчука О.Ю, то для цього повинні були бути законні підставі які зазначені у п.21 ст. 11 Закону України «Про міліцію». Якщо ж інспектор ДАІ стверджує, що зупиняв Коломійчука О.Ю. то необхідно було документально зафіксувати цю причину, тобто скласти протокол про адміністративне правопорушення. Відсутність документально підтвердженої підстави зупинки транспортного засобу вказує на те, що або інспектор ДАІ все-ж таки 05.08.09 не зупиняв Коломійчука О.Ю., а якщо зупиняв – то незаконно, всупереч п.21 ст. 11 Закону України «Про міліцію».
2. Відповідно до ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Згідно до ст. 9 адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Як було зазначено, 05.08.09 Коломійчука О.Ю. не зупиняли працівники ДАІ, а в час який зазначений у протоколі АА №054013 він знаходився на робочому місці, що підтверджує довідка. Тобто, Коломійчук О.Ю. не міг у зазначений в протоколі АА №054013 день та час скоїти адміністративне правопорушення в якому його звинуватив інспектор ДАІ.
Відповідно до ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Оскільки Коломійчук О.Ю. не скоював адміністративного правопорушення, працівник ДАІ не мав права складати відповідний протокол.
Згідно до ст. 256 КУпАП при складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Оскільки інспектор ДАІ складав протокол АА №054013 за відсутності Коломійчука О.Ю. він не роз’яснив особі яка притягається до адміністративної відповідальності його права і обов'язки, передбачені статтею 268 КУпАП.
3. Відповідно до ст. 265-2 КУпАП у разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, п'ятою і шостою статті 121, статтями 121-1, 126, частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130, статтями 132-1, 206-1 цього Кодексу, працівник Державної автомобільної інспекції тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора. Про тимчасове затримання робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
Тобто якщо інспектор ДАІ вважав, що Коломійчук О.Ю. скоїв адміністративне правопорушення за ст. 130 КУпАП, він був зобов’язаний заблокувати транспортний засіб та зробити про це відповідну відмітку в протоколі. Як видно з протоколу АА №054013 відмітки про затримання транспортного засобу немає. Якщо за версією інспектора ДАІ у Коломійчука О.Ю. був вилучений транспортний засіб, то це проходило з порушенням встановленого законом порядку. А якщо інспектор ДАІ вважаючи, що Коломійчук О.Ю. скоїв правопорушення за ст. 130 КУпАП, не затримував транспортний засіб – це теж порушення закону.
Але оскільки 05.08.10 працівники ДАІ не зупиняли Коломійчука О.Ю. то вони не могли виконати вимоги ст. 265-2 КУпАП (затримати транспортний засіб), що додатково підтверджує той факт, що інспектор ДАІ сфальсифікував справу, протиправно склавши протокол про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. 6, 17, 18, 94, 104, 105, 106 КАС України,
ПРОШУ:
Визнати протиправними дії інспектора ДАІ Савіна Є.А. щодо складання відносно Коломійчука О.Ю. протоколу про адміністративне правопорушення АА №054013 від 05.08.09.
|