Итак набросал текст, не без помощи коллег:
Цитата:
Я отримав відповідь за _______________ року на мій запит, де Ви зсилаючись на ст. 32, 34 ЗУ "Про дорожній рух" та п. 33 Порядку.... даєте відповідь про обов’язкову необхідність перереєстрації ТЗ в зв’язку з встановленням ГБО. Проте вказані Вами статті 32, 34 ЗУ "Про дорожній рух" та п. 33 Порядку не містять в собі посилань на реєстрацію (перереєстрацію) в зв’язку з встановленням ГБО, так як при встановленні даного обладнання не змінюються колір та тип транспортного засобу, не відбуваеться заміни двигуна та інших складових частин що мають ідентифікаціні номери, не змінюються реєстраційні дані. Також зазначу, що суб’єкти господарювання, які займаються встановленням ГБО надають документи, що підтверджують відповідність даного обладнання правилам, нормативам і стандартам України!
Відповідно до ....... прошу:
1. Повторно розглянути мій інформаційний запит .... (зареєстрований за №____ від ____).
2. Надати, в письмовій формі та у строки, мені змістовні відповіді (з посиланнями на законодавчі акти) щодо необхідності реєстрації (перереєстрації) встановленого ГБО або спростувати таку необхідність.
Проте у статті 32 Закон Украины «Про дорожній рух» N 3353-XII написано буквально наступне:
«Переобладнання транспортних засобів, тобто зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.»
З чого можна виділити наступне::
а) Переобладнання транспортних засобів повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України
б) Переобладнання – це зміна параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією.
Також, якщо більш детально ознайомитись із Постановою Кабінету Міністрів №1388 від 7 вересня 1998 р., то з ст.37 витікає, що:
“Переобладнання транспортних засобів для роботи на газових паливах здійснюється виключно суб'єктами господарювання, які мають свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу на відповідний вид переобладнання. Зазначені суб'єкти можуть проводити перевірку відповідності таких засобів вимогам технічних умов і технічної документації підприємства - виробника газобалонного обладнання.”
Далі. Щодо перереєстрації ТЗ. Стаття 32 Закону “Про дорожній рух” говорить наступне:
“Переобладнання, що призвело до зміни облікових даних механічного транспортного засобу, повинно бути відображено у його реєстраційних документах”.
Але відповідно з міжнародними стандартами Правила ЄЕК ООН № 67-01, № 110-00, № 115 та вітчизняними ДСТУ 3649-97 и ДНАОП 0.00-1.07-94 встановлення ГБО не призводить до зміни облікових даних механічного транспортного засобу.
Термін “облікові дані” більш-менш можна розкрити, якщо детально ознайомитись із вищезгаданою постановою Кабінету Міністрів, а саме із статтею 33 “Перереєстрація транспортних засобів”:
“Перереєстрація транспортних засобів проводиться у разі отримання свідоцтва про реєстрацію замість утраченого або не придатного для користування, зміни їх власників, місця стоянки, місцезнаходження або найменування власників-юридичних осіб, місця проживання або прізвища, імені чи по батькові фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, а також кольору або марки транспортного засобу внаслідок переобладнання чи заміни двигуна або кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери “.
Тож стає зрозумілим та очевидним що “… замiни двигуна або кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери“ під час встановлення ГБО не відбувається.
Також маємо такі пояснення таких термінів як "облікові дані" та "ідентіфікаційні номер"
Якщо подивитись на стандарт ISO 3779:1983, з яким гармонізовано ДСТУ 3525-97, та ознайомитись із основними положеннями та структурою ідентифікаційного номеру ТЗ у форматі VIN (від англійського Vehicle Identification Number). Ідентифікаційний номер автомобіля (VIN) присвоюється останнім (кінцевим) виробником транспортного засобу, незалежно від того, зібраний він на підприємстві з повним виробничим циклом, або методом "крупновузлового" збирання.
У VIN номері транспортного засобу три розділи:
- Перші три позиції займає всесвітній код виробника (world manufacturer identifier code - WMI). WMI автозавод отримує від уповноваженого міжнародного агентства (на сьогоднішній день це "Асоціація автомобільних інженерів (SAE), і не має права його змінювати.
- Наступні шість позицій займає опис транспортного засобу (Vehicle Descriptor Section - VDS), у якому наводиться характеристика ТЗ - (тип, призначення, тип двигуна, тип кузова, тип гальмівної системи тощо). Вид, кількість та спосіб кодування цієї інформації вибирає виробник ТЗ. Якщо корисною інформацією заповнені не всі знаки VDS, на вільних полях проставляються знаки, дозволені до застосування стандартом (наприклад, цифра 0).
- Індикаторний код (Vehicle indicator section-VIS) складається з восьми знаків і відображає індивідуальний номер транспортного засобу.
Термін "облікові Дані" згідно з ДСТУ 3649-97 визначено наступним чином: «марка, модель, ідентифікаційні номери двигуна, шасі (рами), кузова (коляски)».
Як ми вже згадували встановлення ГБО не змінює марку, ідентифікаційні номери двигуна, шасі (рами), кузова (коляски). Визначення технічного стану транспортних засобів в частині відповідності його комплектності та укомплектованості, даними заводу-виробника, відповідності його технічних характеристик нормативно-технічним вимогам (визначення моделі) є предметом дослідження автотоварознавчої експертизи.
Що стосується «моделі ТС» - це «сукупність ТЗ одного типу, які не мають відмінностей за типом кузова виробника, кількістю і розташуванням ведучих та керованих осей, робочим циклом, кількістю і розташуванням циліндрів двигуна. (Методика товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, наказ Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України 24.11.2003 N 142/5/2092).
Згідно з ДСТУ UN / ECE R 67-01:2002, ДСТУ UN / ECE R 110-00 та ДСТУ UN / ECE R 115-00 установка ГБО не змінює тип кузова, виробника, кількість і розташування провідних і керованих осей, циліндрів двигуна , робочий цикл, робочий об'єм двигуна і його потужність, тобто модель ТЗ.
Додатково хочу додати про визначення моделі ТЗ
Визначення моделі, версії транспортного засобу, року його виготовлення, комплектності, укомплектованості, повної маси, робочого об'єму двигуна, інших характеристик, визначальних для класифікації ТЗ згідно з УКТЗЕД проводиться на підставі наданих документів та огляду всіх додаткових носіїв інформації наявних на ТЗ для класифікації ТЗ згідно з УКТЗЕД.
Для однозначної класифікації (це щодо марки і моделі) транспортних засобів необхідно використовувати:
а) технічну документацію заводу - виробника автомобіля;
б) сертифікати або аналогічні документи, видані уповноваженим органом країни - експортера або країни - виробника із зазначенням, що автомобіль належить до певної категорії.
До документів, які видаються заводом-виробником на нові автомобілі відносяться: інструкція з експлуатації автомобіля, документ, який надається виробником та містить повну технічну характеристику ТЗ ("сертифікат відповідності заводу - виробника" з додатками "Notice Descriptive des Venicules Automobiles" ("Опис типів транспортних засобів "), сервісна книга та інша офіційна інформація заводу-виробника. (відповідно листа Держмитслужби від 12.06.2007р. N 11/1-29/5820-ЕП)
Йдемо далі до моменту скасування наказу № 335. У скасованої "Інструкції про проведення огляді транспортних засобів та також їх реєстраційніх ДОКУМЕНТІВ під час РЕЄСТРАЦІЇ, перереєстрації І зняття з обліку" був пункт 7.5.Графи "Марка", "Модель", "Шасі (кузов, рама, коляска) N" - реквізити заповнюються згідно з документами, які є підставою для РЕЄСТРАЦІЇ, перереєстрації ТЗ (документів, які видаються заводом-виробником на нові автомобілі).