http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... 0-2000-%EF инструкция о порядке проведения служебного расследования.МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ03.2010 м. Київ
№ 90Про стан дисципліни й законності в діяльності органів та підрозділів внутрішніх справ та заходи щодо його покращання
Керівництво Міністерства вкрай стурбоване станом дисципліни і законності в органах внутрішніх справ. Профілактичні та практичні заходи, спрямовані на попередження злочинних проявів та інших надзвичайних подій серед особового складу, залишаються малоефективними, а реагування щодо порушників - ліберальним.
Відомості, що надходять до МВС, та аналіз стану справ на місцях свідчить про те, що в органах і підрозділах продовжують мати місце такі ганебні явища, як перевищення владних повноважень, зрада службових інтересів, паплюження прав і свобод громадян, скоєння посадових та інших злочинів. Такі факти негативно сприймаються суспільством, підривають імідж міліції та віру громадян у її спроможність належним чином забезпечити виконання завдань з охорони громадського порядку та боротьби зі злочинністю.
Керівники органів і підрозділів внутрішніх справ та безпосередні командири і начальники не здійснюють жорсткий повсякденний контроль за діяльністю підлеглих, пустили на самоплив проведення профілактичних заходів з працівниками, схильними до порушень законності, інших протиправних дій, культивують у колективах хибний підхід до розкриття злочинів та досягнення результативності в роботі будь-якими, навіть протизаконними, шляхами і методами.
За таких умов лише за неповних три місяці цього року органами прокуратури порушено 170 (у 2009 - 196) кримінальних справ, а їх загальна кількість з урахуванням залишку минулих років становить 1411.
У поточному році найбільше кримінальних справ порушено відносно працівників органів внутрішніх справ м. Києва та Харківської області -по 16, Дніпропетровської та Донецької - по 15, Автономної республіки Крим та Львівської області - по 9, Луганської - 8, Закарпатської та Сумської областей - по 7.
Украй незадовільний стан з дотримання законності має місце в службі ДІЛЬНИЧНИХ інспекторів міліції, стосовно працівників якої порушено 27 кримінальних справ, карного розшуку - 17, ДАІ - 15, ОГП - із, слідства - 12, ДСБЕЗ - 9.
Переважну більшість злочинних проявів складають злочини у сфері службової діяльності, за які порушено 147 кримінальних справ, у тому числі хабарництво - 45, перевищення влади — 39, службове підроблення — 33, зловживання владою - 26, службову недбалість — 4. Крім того, за злочини, пов'язані з незаконним обігом наркотичних засобів, порушено 4 кримінальні справи, Дії і - 3, спричинення тілесних ушкоджень - 2.
Особливе занепокоєння викликають випадки хабарництва, коли працівники міліції, а не рідко і їх керівники, які замість контролю за діями підлеглих щодо недопущення надзвичайних подій та подання особистого прикладу в чесній і сумлінній роботі, через спокусу власного збагачення зраджують інтересам служби, вимагають та отримують хабарі.
Зокрема, 14.02.2010 органами прокуратури порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 368 КК України, стосовно першого заступника - начальника кримінальної міліції Сумського РВ ГУМВС України в Сумській області Заїки К.В. та начальника СКР цього райвідділу Кісільова І.В., які вимагали та отримали 5 тис. грн. хабара від власника вилученого автомобіля за його повернення.
22.02.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 368 КК України, відносно начальника ВКМСД УМВС України в Рівненській області Чубаєвського В.І., який вимагав та отримав 1 тис. грн. хабара від підсудного за сприяння у винесенні судом покарання, не пов'язаного з позбавленням волі.
З метою отримання нетрудових доходів та особистого збагачення окремі морально деградовані працівники, спекулюючи своєю належністю до органів внутрішніх справ та користуючись правовою несвідомістю пересічних громадян, удаються до шахрайських дій шляхом їх омани, провокують на передачу матеріальних благ за прийняття завідомо не правочинних рішень у їх стосунках з правоохоронними органами.
10.02.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. З ст. 364, ч. 4 ст. 190 КК України, стосовно слідчого в особливо важливих справах СУ ГУМВС України в місті Києві Терещенка С.О., який, зловживаючи службовим становищем, шахрайським шляхом заволодів грошима в сумі 30 тис. доларів СІІІА громадянки за обіцяне сприяння у винесенні судом м'якшого покарання її співмешканцю за скоєний злочин.
В окремих органах внутрішніх справ культивується ганебна практика розкриття злочинів із застосуванням будь-яких, навіть недозволених методів, допускаються непоодинокі випадки перевищення влади та службових повноважень, фізичного насильства, знущання та порушення інших прав і свобод громадян.
і
27.02.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 126, ч. 2 ст. 162, ч. З ст. 365 КК України, стосовно дільничних інспекторів міліції Красногвардійського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області Чернуіцікова О.О. та Матвія Є.М., які в лютому цього року незаконно проникли до приватного житла, провели його обшук та заподіяли тілесні ушкодження господарю.
02.03.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 365 КК України, стосовно чотирьох працівників СКР Будьонівського РВ ГУМВС України в Донецькій області, які 09.02.2010 затримали двох неповнолітніх та, застосовуючи заходи фізичного впливу, змусили їх зізнатися в скоєнні крадіжки мобільних телефонів.
Серед працівників міліції поширені також факти службового підроблення матеріалів дослідних перевірок, процесуальних документів у кримінальних та адміністративних справах тощо.
13.02.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. З ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, відносно заступника начальника слідчого відділення Кремінського РВ ГУМВС України в Луганській області Ульчича ДО., який під час розслідування кримінальної справи, порушеної за ч. 2 ст. 307 КК України, підробив свідоцтво про смерть підозрюваного, на підставі чого виніс постанову про закриття вказаної справи.
16.02.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. З ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, стосовно інспектора ДПС ВДАІ з обслуговування АТ та АТІ м. Житомира УДАІ УМВС України в Житомирській області Гуменюка О.М., який з метою покращання показників роботи підробив адміністративний протокол про порушенні Правил дорожнього руху.
Особливо тривожними є випадки, коли окремі працівники заради власного збагачення стають на шлях зрощення зі злочинцями, зраджують інтересам служби та вдаються до таких ганебних явиш, як розповсюдження наркотичних засобів.
09.03.2010 порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину, передбаченого ч. З ст. 364, ч. 2 ст. 307 КК України, відносно заступника начальника міського відділу - начальника кримінальної міліції Бориспільського МВ ГУМВС України в Київській області Абрамчука Д.В., начальника сектору БНОН цього ж міськвідділу Нестеренка С.В. та старшого оперуповноваженого СКР зазначеного органу Ралка Ю.В., які займалися незаконним зберіганням та збутом наркотичних засобів в особливо великих розмірах.
Працівники міліції під час керування службовим та власним автотранспортом унаслідок нехтування Правилами дорожнього руху, безглуздого ризику та самовпевненості за кермом, особистої недисциплінованості й необережності допускають численні випадки скоєння дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками.
12.02.2010 на автошляху поблизу м. Львова міліціонер-водій групи затримання Галицького ВДСО Микитин Р.Т., керуючи службовим автомобілем ВАЗ, не впорався з управлінням, виїхав на смугу зустрічного руху, де скоїв зіткнення з вантажівкою "Рено". Унаслідок ДТП водій та міліціонер зазначеного підрозділу Дацко Л.В., який знаходився в автомобілі, загинули, а інший пасажир - працівник міліції Лутчин В.Б. отримав тілесні ушкодження.
06.02.2010 у м. Києві інспектор ДПС полісу ДПС УДАІ ГУМВС України в місті Києві Бабіч О.М. не впорався з керуванням власного автомобіля „Пежо", допустив зіткнення з тролейбусом, який рухався в попутному напрямку, унаслідок чого працівник міліції загинув.
Службова недбалість окремих працівників міліції породжує випадки втечі з-під варти затриманих та заарештованих осіб, втрати табельної вогнепальної зброї та інших надзвичайних подій.
21.01.2010 унаслідок невиконання службових обов'язків під час конвоювання спецконтингенту працівниками роти конвойної служби міліції Запорізького МУ ГУМВС України в Запорізькій області з приміщення Комунарського районного суду м. Запоріжжя скоїв втечу з-під варти заарештований, раніше неодноразово засуджений.
18.01.2010 старший слідчий Снігурівського РВ УМВС України в Миколаївській області Селіванов О.В. після супроводження виборчих бюлетенів до територіального виборчого округу .N5 131 по виборах Президента України та відвідання громадського туалету виявив відсутність табельного пістолета Макарова зі спорядженим магазином.
Ігноруються вимоги керівництва Міністерства щодо належного зберігання службового автотранспорту.
17.03.2010 у м. Чернігові шляхом підпалу невстановленою особою знищено службовий автомобіль „Фольксваген", який залишив без нагляду на вулиці міста командир взводу забезпечення супроводження при УДАІ УМВС України в Чернігівській області Пінчук С.І.
Ситуація, що склалася, зумовлює необхідність ужиття термінових адекватних заходів, спрямованих на стабільну діяльність міліції, виключно в межах законодавства, недопущення злочинних проявів та інших надзвичайних подій з їх боку.
Необхідно підвищити відповідальність керівників, насамперед середньої ланки, за незаконні дії підлеглих, у тому числі порушення відносно них кримінальних справ.
З метою профілактики та недопущення в подальшому порушень законності, безперечного дотримання вимог законодавства в службовій діяльності органів і підрозділів внутрішніх справ
НАКАЗУЮ:
1. Першим заступникам, заступникам Міністра, начальникам головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізницях, структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, ректорам вищих навчальних закладів, керівникам інших підрозділів, підпорядкованих МВС:
1.1. Визначити пріоритетними та першочерговими напрямками службової діяльності органів внутрішніх справ заходи, спрямовані на неухильне забезпечення конституційних прав і свобод людини та громадянина, поваги до честі та гідності кожної особи, формування в населення впевненості у спроможності міліції виконувати покладені на неї завдання, забезпечення належного стану дисципліни та законності в діяльності ОВС, упередження фактів протиправних дій з боку працівників міліції.
1.2. Забезпечити безумовне виконання ст. 8 Закону України від 22 лютого 2006 року № 3460-Р/ „Про Дисциплінарний статут органів внутрішніх справ України" щодо персональної відповідальності керівників усіх рівнів за стан дисципліни і законності в підпорядкованих підрозділах.
За результатами службових розслідувань за фактами скоєння злочинів, корупційних дій, незаконного застосування табельної вогнепальної зброї або її втрати, дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками щодо винних працівників вирішувати питання про звільнення з органів внутрішніх справ, їх безпосередніх керівників - з посад, а до їх прямих начальників уживати найсуворіших заходів дисциплінарного впливу.
1.3. При призначенні на виші посади працівників керівної ланки, присвоєнні їм чергових спеціальних звань, вирішенні питань про заохочення обов'язково враховувати стан дисципліни і законності в очолюваних ними підрозділах.
1.4. Суворо дотримуватись вимог наказу МВС України від 04.10.2003 № 1155 у частині інформування Міністерства про надзвичайні події за участю особового складу органів та підрозділів внутрішніх справ, навчальних закладів системи МВС.
За кожним фактом не інформування, несвоєчасного або недостовірного інформування Міністерства про надзвичайну подію за участю особового складу протягом 3 днів проводити службові розслідування, за результатами яких приймати рішення про притягнення винних до суворої дисциплінарної відповідальності.
1.5. Забезпечити своєчасне та якісне проведення службових розслідувань за фактами порушень законності та надзвичайних подій за участю особового складу відповідно до вимог наказу МВС від 06.12.1991 № 552 та направлення до Міністерства підсумкових документів за їх результатами.
За фактами порушення стосовно працівників ОВС кримінальних справ та скоєння резонансних надзвичайних подій за участю особового складу службові розслідування проводити силами підрозділів інспекцій з особового складу та внутрішньої безпеки, управило, у терміни, які не перевищують 10 діб.
1.6 Зобов'язати керівників оперативних підрозділів у разі виявлення при здійсненні оперативно-розшукових заходів відомостей про причетність працівників ОВС до неділових стосунків зі злочинним елементом інформувати про це підрозділи служби внутрішньої безпеки ГУБОЗ МВС України для подальшої перевірки.
2. ДКЗ (Криволапчук В.О.) забезпечити належний контроль за якістю проведення службових розслідувань за фактами порушення кримінальних справ та резонансних надзвичайних подій за участю працівників ОВС та відповідністю вжитих заходів дисциплінарного впливу щодо винних, ступеня їх провини. У разі невідповідності заходів реагування, вносити пропозиції керівництву МВС України щодо їх посилення.
3. Начальникам ГУМВС, УМВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізницях:
3.1. Посилити вимогливість до керівників галузевих служб та міськрайлінорганів за стан дисципліни і законності в підпорядкованих підрозділах та зобов'язати їх здійснювати контроль за виконавською дисципліною особового складу, недопущенні порушень строків розгляду матеріалів дослідчої перевірки і своєчасного та обґрунтованого прийняття в них процесуальних рішень.
Ретельно аналізувати причини повернення справ на додаткове розслідування, стан обгрунтованості порушення і закриття кримінальних справ, дотримання законності в ході слідства, а також адміністративну практику та стан роботи із заявами, скаргами громадян.
Періодично організовувати суцільну чи вибіркову перевірки обґрунтованості накладення стягнень, звертаючи особливу увагу на неухильне дотримання прав особи, що притягається до адміністративної відповідальності.
3.2. Стан дисципліни та законності серед підлеглого особового складу щоквартально розглядати на засіданнях колегії та оперативних нарадах ГУМВС, УМВС. Заслуховувати керівників галузевих служб, міськрайлінорганів, де спостерігаються негативні тенденції в забезпеченні законності та охорони прав і свобод громадян.
3.3. Виключити випадки безпідставного затримання, утримання громадян понад установлений законодавством термін, тяганини під час проведення слідчих дій з учасниками процесу в межах розслідування кримінальних справ.
3.4. Зобов'язати керівників підрозділів зв'язків з громадськістю проводити моніторинг публікацій засобів масової інформації щодо неправомірних дій працівників органів внутрішніх справ. За всіма критичними публікаціями проводити ретельні службові розслідування, результати яких доводити до відома громадськості через регіональні ЗМІ.
3.5. Упродовж другого кварталу 2010 року здійснити перевірки порядку обліку, зберігання та знищення вилучених наркотичних засобів, а також застосування працівниками міліції норм адміністративного законодавства до осіб, які скоїли правопорушення, пов'язані з незаконним обігом наркотиків.
3.6. Ужити дієвих заходів щодо недопущення випадків легковажного, халатного поводження з табельною вогнепальною зброєю, її втрат та незаконного застосування.
Піл час проведення інструктажів перед заступанням на службу ретельно перевіряти знання матеріальної частини табельної вогнепальної зброї, заходів безпеки при поводженні з нею» підстав та порядку її застосування. Працівників, які не мають достатніх навичок поводження з табельною зброєю, відсторонювати від виконання службових обов'язків з вилученням табельної зброї, а доцільність їх подальшого перебування на службі розглядати в атестаційному порядку.
3.7. Протягом квітня-травня 2010 року здійснити перевірку всіх підпорядкованих служб, органів і підрозділів щодо організації роботи, направленої на зміцнення транспортної дисципліни серед особового складу.
Уживати суворих заходів дисциплінарного впливу до працівників, які допускають порушення Правил дорожнього руху, випадки керування транспортними засобами без відповідних документів, не розмитненими, незареєстрованими і непридатними до експлуатації автомобілями, а також до працівників Державтоінспекції, які не реагують на такі факти.
Стосовно працівників, які у встановленому законом порядку притягнуті до відповідальності за керування транспортними засобами в стані алкогольного сп'яніння, за результатами службових розслідувань вирішувати питання про їх звільнення з органів внутрішніх справ.
3.8. Узяти під жорсткий контроль використання службового транспорту. Під час виїздів працівників у відрядження за межі гарнізону керівникам органів або підрозділів внутрішніх справ, чи їх заступникам особисто проводити їх інструктаж. Заборонити виїздити без нагальної на те потреби в нічний час.
Переглянути дозволи про надання права позагаражного зберігання службового автотранспорту. Надавати їх лише після комісійного обстеження місць та умов його зберігання. У разі порушення таких умов, ці дозволи скасовувати.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на перших заступників та заступників Міністра за напрямками діяльності.
Міністр
генерал-майор міліції А.В. Могильов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом МВС України
від 06 грудня 1991 року №552
ІНСТРУКЦІЯ
ПРО ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ СЛУЖБОВИХ РОЗСЛІДУВАНЬ
В ОРГАНАХ ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
1. Цією Інструкцією визначений порядок проведення службових розслідувань, що здійснюють інспекції з особового складу, інші підрозділи і посадові особи органів внутрішніх справ у випадках надзвичайних подій, правопорушень та інших неправильних дій (далі – порушень), скоєних особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ.
2. Завданням службового розслідування є повне, об’єктивне і всебічне розслідування обставин порушень, скоєних особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (далі – працівники органів внутрішніх справ), виявлення причин і умов, що сприяли їхньому скоєнню, встановлення винних і забезпечення правильного застосування чинних нормативних актів для того, щоб кожних винний був притягнутий до відповідальності, а жоден невинний не постраждав.
Службове розслідування має сприяти дотриманню законності, викоренню випадків її порушення, а також вихованню в особового складу органів внутрішніх справ почуття точного і безумовного дотримання законодавства.
3. Проведення службового розслідування інспекції з особового складу можуть доручити виключно керівник органу (міністр, державний секретар), начальник підрозділу, його заступник по роботі з персоналом, а в МВС України - і начальник УВБР.
До компетенції інспекції з особового складу не входить проведення службових розслідувань щодо робітників і службовців, військовослужбовців внутрішніх військ і інших частин та підрозділів, що комплектуються призваними на дійсну військову службу особами, а також стосовно працівників слідства та дізнання через їхню процесуальну діяльність.
Проведення службових розслідувань працівникам інших служб можуть доручати керівник органу внутрішніх справ або його заступник.
4. Інспекції з особового складу залучають до проведення службових розслідувань у випадках:
4.1. Порушень законності, скоєних керівниками органів внутрішніх справ і служб ГУМВС, УМВС, УМВСТ.
4.2. Дорожньо-транспортних пригод, скоєних працівниками ОВС, якщо при цьому загинули люди.
4.3. Застосування працівниками органів внутрішніх справ вогнепальної зброї, якщо при цьому є поранені або загиблі.
4.4. Вчинення злочинів працівниками органів внутрішніх справ, корупції.
4.5. Самогубств і загибелі працівників міліції.
4.6. Поранення працівників.
5. У всіх інших випадках порушень службові розслідування проводять посадові особи відповідних служб органів внутрішніх справ, працівники яких допустили порушення службової дисципліни.
6. Посадові особи органів внутрішніх справ не можуть брати участі у проведенні службового розслідування, якщо вони:
є потерпілими або очевидцями даного порушення;
є родичами потерпілого, його представника або працівника органів внутрішніх справ, який скоїв порушення;
є підлеглими по службі працівнику, який скоїв порушення;
перебувають у товариських або ворожих стосунках з працівниками, які скоїли порушення;
або є інші обставини, що можуть викликати особисту зацікавленість у результатах перевірки посадових осіб, яким вона доручена.
За наявності зазначених підстав працівник зобов’язаний звернутися до керівника органу внутрішніх справ, що призначив службове розслідування, з рапортом про звільнення від участі в розслідуванні. До прийняття рішення керівником проведення службового розслідування не припиняється. У тому само порядку посадовій особі, яка проводить службове розслідування, може бути заявлено відвід працівником органу внутрішніх справ, стосовно якого проводиться службове розслідування, чи потерпілим.
7. Підставами для проведення службового розслідування є:
7.1. Заяви, скарги, листи громадян.
7.2. Повідомлення державних органів, громадських організацій, телебачення, радіо та інших засобів масової інформації.
7.3. Повідомлення органів дізнання, попереднього слідства, прокурора, суду.
7.4. Повідомлення працівників органів внутрішніх справ про допущені або виявлені порушення.
8. За анонімними повідомленнями, заявами та скаргами службові розслідування не проводять.
9. Службове розслідування проводять у місячний термін з дня надходження до органу внутрішніх справ заяви, скарги, інформації чи повідомлення про порушення. Якщо закінчення місячного терміну припадає на вихідні або святкові дні, службове розслідування має бути закінчено наступного після вихідного або святкового дня.
За наявності поважних причин строк проведення розслідування може бути продовжений керівництвом органу внутрішніх справ, але не більше ніж на один місяць.
10. При проведенні службового розслідування повному, об’єктивному і всебічному дослідженню підлягають:
10.1. Подія порушення (час, місце, спосіб, інші обставини).
10.2. Наявність вини працівника органів внутрішніх справ у скоєнні порушення, мета та мотиви порушення.
10.3. Обставини, які впливають на ступінь і характер відповідальності порушника як ті, що пом’якшують чи обтяжують його відповідальність.
10.4. Характеристика особи, яка скоїла порушення (ставлення до служби, поведінка до порушення).
10.5. Причини та умови, що сприяли скоєнню порушення.
10.6. Характер і розмір нанесених порушенням збитків.
11. Проведенню службового розслідування, як правило, має передувати підготовка, в ході якої працівник (якому воно доручено) розро\.....\є план, визначає форми та методи розслідування, вивчає законодавство, інші нормативні акти, аналізує матеріали попередніх перевірок, збирає необхідну інформацію для забезпечення повноти й об’єктивності розслідування.
12. Керівники, які призначили службове розслідування, або (за їхнім дорученням) начальник інспекції з особового складу визначають готовність працівників до виконання завдання, затверджують план намічених заходів і контролюють совєчасність і правильність дій, що проводяться, а також мають право давати вказівки щодо напряму і обсягу розслідування, доручати його кільком особам, передавати матеріали від однієї особи іншій і особисто брати участь у проведенні службового розслідування.
Вказівки керівника працівникам, які здійснюють службову перевірку, з найважливіших питань, що визначають напрям і висновки перевірки, даються письмово.
Персональну відповідальність за повноту, всебічність й об’єктивність службового розслідування несуть працівники, які безпосередньо його проводили.
13. Посадова особа при проведенні службового розслідування має право:
13.1. Отримувати від працівників органів внутрішніх справ і громадян письмові пояснення.
13.2. Проводити одночасні опитування осіб, у поясненнях яких є суттеві протиріччя про обставини порушення (одночасне опитування проводять за згодою на те опитуваних осіб, про його проведення складають довідку).
13.3. Знайомитися з відповідними документами органів внутрішніх справ, у необхідних випадках додавати їх або їхні копії до матеріалів розслідування (в інших підприємствах, організаціях та установах ознайомлення з документами та зняття з них копій має здійснюватися з дозволу їхнього керівництва).
13.4. Отримувати консультації у спеціалістів з питань, що потребують спеціальної підготовки.
13.5. Готувати доручення і запити іншим органам внутрішніх справ про надання необхідної допомоги, інформації, а також з’ясування обставин, що підлягають встановленню.
13.6. Виїздити на місце скоєння порушення. Огляд місця події в ході службового розслідування не заміняє і не має заважати огляду місця події, передбаченому нормами кримінально-процесуального законодавства.
14. Посадова особа при проведенні службового розслідування зобов’язана:
14.1. Вжити всіх законних заходів щодо встановлення обставин, зазначених у п.10 цієї Інструкції.
14.2. Дотримуватися передбачених законом прав та інтересів заявника, особи, щодо якої проводять службове розслідування, інших осіб, які беруть у ньому участь.
14.3. Роз’яснювати заявникам і особам, стосовно яких проводять службове розслідування, їхні права, забезпечувати здійснення цих прав у межах своєї компетенції, вирішувати в ході розслідування та після його закінчення спірні питання, розглядати заяви та клопотання.
14.4. Доповідати керівнику, який призначив службове розслідування, про виявлені недоліки, порушення законів, наказів, інструкцій, а такожо причини і умови, що сприяли скоєнню порушень, вносити пропозиції щодо їхнього усунення.
14.5. У випадках встановлення службовим розслідування ознак складу злочину в діях особи, стосовно якої воно проводиться, або в діях іншх осіб негайно доповісти про це начальнику і вжити заходів відповідно до закону.
14.6. Інформувати керівників, особовий склад органу внутрішніх справ, заявника та інших зацікавлених осіб про наслідки розслідування і вжиті заходи (за дорученням керівника, який призначив службове розслідування, дотримуючись при цьому вимог державної і службової таємниці).
14.7. Скласти за результатами службового розслідування висновок і подати його на розгляд і затвердження керівнику органу внутрішніх справ або його заступнику.
14.8. Ознайомити із затвердженим висновком службового розслідування особу, стосовно якої воно проводилося, якщо це не суперечить вимогам дотримання державної або службової таємниці.
14.9. Здійснювати контроль за виконанням затвердженого керівником органу внутрішніх справ рішення за результатами розслідування.
15. Особа, стосовно якої проводиться службове розслідування, має право:
15.1. Давати усні та письмові пояснення, заявляти клопотання, надавати докази стосовно обставин, що досліджувалися.
15.2. Заявляти відводи щодо працівника, який проводить службове розслідування, подавати скарги на його дії та рішення (заяви і скарги подаються керівнику, який призначив розслідування, або вищому за чином керівнику, який щодо цього приймає рішення, про що інформується заявник).
15.3. Знайомитися після закінчення службового розслідування із затвердженим висновком, а з дозволу керівника, який призначив службове розслідування, з матеріалами перевірки в частині, що його стосуються, якщо це не суперечить вимогам про збереження державної і службової таємниці.
15.4. Оскаржувати затверджений висновок службового розслідування у порядку, встеновленому Дисциплінарним статутом органів внутрішніх справ України.
16. Особа, якій працівником органів внутрішніх справ заподіяна моральна, фізична або матеріальна шкода (потерпілий), має право при проведенні службового розслідування давати усні чи письмові пояснення, надавати докази, заявляти клопотання і відводи, подавати скарги на дії особи, яка проводить службове розслідування, а також на прийняте рішення за результатами розслідування.
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... g=z0272-01 инструкция мвд по оформлению админматериалов
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... g=z0374-09 только для гаи
viewtopic.php?f=9&t=3021