Цитата:
Гряде чергова реорганізація ДАІ?
10.04.2012
15-річчя Державтоінспекції, яке відзначаємо на День ДАІ — 14 квітня, практично збіглося із закінченням першого року Десятиліття заходів із безпеки дорожнього руху. Підбити певні підсумки зробленого за цей час у сфері безпеки дорожнього руху в державі й оцінити, зокрема, роль служби Державтоінспекції ми попросили голову Громадської колегії незалежних експертів при УДАІ МВС України Олександра ФОМЕНКА.
— За останній рік у державній політиці в цій сфері практично нічого не змінилося. Хоч як прикро, але й досі відсутня державна програма щодо боротьби з аварійністю на автошляхах, не розроблено й заходів на період проведення Десятиліття під егідою ООН, не створено, як те рекомендує міжнародна спільнота, координаційної державної установи тощо. Як і раніше, цією проблемою безпосередньо переймається лише служба ДАІ, яка не має необхідних прав і повноважень насамперед для координації дій міністерств, відомств, регіональних і місцевих органів влади.
Мало того, продовжується подальше руйнування цієї служби. Як стало відомо, в МВС на порядок денний виноситься питання про створення підрозділів патрульної служби за рахунок ДАІ.
— Олександре Яковичу, свого часу чимала кількість працівників ДАІ вже передавалась у структуру патрульної служби...
— Руйнування служби почалося ще в середині 80-х років минулого сторіччя, коли тодішній керманич МВС СРСР В. Федорчук (до речі, виходець із України) зробив перший крок на шляху «удосконалення» структури ДАІ — запропонував ліквідувати підрозділи дорожньо-патрульної служби (ДПС) і передати їх чисельність у міськрайвідділи міліції. Щоправда, І. Гладушу, на той час міністру внутрішніх справ УРСР, вдалося захистити службу, але її лихоманило ще декілька років. За цей час значно знизилась ефективність діяльності ДАІ, що призвело до різкого зростання рівня аварійності. 1993 року «реформістську естафету» прийняли керівники МВС незалежної України А. Василишин і В. Недригайло, за ініціативи яких на базі ДПС стали створювати підрозділи дорожньої міліції. «Експеримент» тривав 5 років, та зрештою його припинили через безперспективність. За пропозицією окремих народних депутатів внесли зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, які позбавили працівників ДАІ багатьох службових повноважень. У результаті за наступних сім років кількість загиблих у ДТП зросла з 5185 до 9589 осіб (майже в 1,8 разу). Цьому значною мірою сприяло і чергове «удосконалення» служби, яке за ініціативи тодішнього Президента України В. Ющенка розпочалося 2005 року і ледь не призвело взагалі до ліквідації ДАІ. 40 відсотків штатних одиниць ДПС передали Департаменту громадської безпеки для створення патрульної служби, але реального впливу на боротьбу з аварійністю вона не мала.
Останнє значне скорочення (на 6,6 тис. штатних одиниць) минулого року відбулося за ініціативою керманича МВС А. Могильова. Таким чином, тільки за останні роки чисельність ДПС скоротили майже вдвічі.
Не таємниця, що подібне на руку недисциплінованим учасникам дорожнього руху. Але хто ж реально впливатиме на стан аварійності в державі?
— Можливо, цьому сприятиме чергове «зміцнення» підрозділів ППС працівниками ДАІ?
— Сьогоднішні «реформатори» стверджують, що збільшення штату патрульної служби за рахунок посад працівників ДАІ поліпшить щільність перекриття території нарядами міліції, покращить стан матеріально-технічного забезпечення, особливо в сільських районах, де патрульна служба взагалі відсутня. Ось вам і головна мета укрупнення — «поживитися» за рахунок ДАІ. А що послаблення контролю за дисципліною водіїв і пішоходів може призвести до загибелі декількох тисяч громадян додатково, нікого не обходить. Складається враження, що проблема безпеки дорожнього руху зовсім не турбує ні вищі ешелони влади, ні, зокрема, МВС. Адже, окрім зазначених «удосконалень», за цей час у ДАІ майже повністю знищено створену за перші роки незалежності України наукову установу, служби організації дорожнього руху, профілактики аварійності серед населення та автомобільно-технічну інспекцію.
Я твердо переконаний, що найвищого ефекту в попередженні дорожньо-транспортного травматизму, наведенні порядку на вулицях і дорогах можна досягти лише тоді, коли цим буде перейматися конкретна державна структура з відповідними повноваженнями. На сьогодні — це служба ДАІ. Вона потребує докорінного відновлення структури, чисельності та належних повноважень, які може регламентувати тільки Закон України «Про Державну автомобільну інспекцію МВС». Необхідно розробити й законодавчо затвердити обґрунтовані нормативи штатної чисельності особового складу ДАІ для кожного напрямку діяльності. Подбати про матеріально-технічне забезпечення, залежно від інтенсивності руху транспортних засобів і протяжності доріг. До затвердження цих нормативів Кабінетом Міністрів слід рішуче заборонити необґрунтовані, надумані скорочення чисельності особового складу.
І насамкінець, вітаючи працівників ДАІ з професійним святом, бажаю всіляких гараздів у житті й службі, доброзичливості та об’єктивності у спілкуванні з учасниками дорожнього руху.
Вела розмову Тетяна КОРН.
http://www.golos.com.ua/Article.aspx?id=253906
_________________
Помощь с LT авто: покупка, продажа, перерегистрация, техосмотр, страховка, доверенность, регистрация предприятий в Литве. Временный ввоз нерезидентам, ввоз авто на з/ч.
e-mail:
[email protected].
Мой видеоканал: http://youtube.com/yuralful, мой сайт: http://bespredeldai.at.ua