http://zastrahovan.dp.ua/?p=224Ниже приведен текст документа, которым на данный момент будут руководствоваться страховые компании.
Цитата:
Щодо зміни законодавства в галузі ОСЦПВВНТЗ
Порядок укладання договорів ОСЦПВ після 13 серпня 2011 року
Август 18, 2011
З 13 серпня 2011 року набув чинності Закон України від 5 липня 2011 року № 3565-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень» (Додаток 1).
З набуттям чинності цим законом суттєво змінюється процедура укладання договорів ОСЦПВВНТЗ.
Враховуючи, що низка нормативних актів, які повинні бути прийняті для роз’яснення та належного виконання вимог цього Закону, ще не прийнята, надаємо роз’яснення щодо порядку укладання договорів ОСЦПВВНТЗ у перехідному періоді.
Головне нововведення Закону – заміна процедури проведення державного технічного огляду на процедуру обов’язкового технічного контролю (далі – ОТК).
Закони «Про страхування» та «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» доповнюються нормами, які передбачають, що договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають ОТК відповідно до Закону України "Про дорожній рух", укладаються страховиками за умови проходження зазначеними транспортними засобами ОТК, якщо вони згідно з протоколом перевірки технічного стану визнані технічно справними (ч. 2 ст. 18 Закону України "Про страхування").
Під процедуру ОТК підпадатиме менша кількість транспортних засобів, ніж сьогодні.
Відмінено ОТК для таких ТЗ:
1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;
2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонн, причепи до них - із строком експлуатації до двох років.
Встановлено наступну періодичність проходження обов'язкового технічного контролю:
• для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонн, причепів до них із строком експлуатації більше двох років - кожні два роки;
• для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонн, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації - щороку;
• для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.
Критеріями, за якими визначається обов’язковість проходження ОТК є:
- Тип ТЗ (А, В, С, D, E, F);
- Строк експлуатації ТЗ;
- Мета використання (з метою отримання прибутку, використання як таксі, перевезення небезпечних вантажів).
Для визначення, чи використовується транспортний засіб з метою отримання прибутку слід використовувати положення чинного законодавства з цього питання. Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Тобто будь-яка підприємницька діяльність суб’єктів господарювання (незалежно від форми власності) здійснюється з метою отримання прибутку. Таким чином ОТК підлягають транспортні засоби юридичних осіб, у Статуті яких зазначено, що вони створені з метою отримання прибутку та фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності (незалежно від сфери діяльності).
Особливості укладання договорів ОСЦПВВНТЗ:
1. Перелік документів, що підтверджують законні підстави керування особою транспортним засобом:
1.1. Посвідчення водія відповідної категорії;
1.2. Технічний паспорт на транспортний засіб;
1.3. Поліс ОСЦПВВНТЗ.
2. Перелік документів, що необхідні для укладання договору ОСЦПВВНТЗ:
2.1. Посвідчення водія;
2.2. Технічний паспорт на транспортний засіб;
2.3. У випадку, якщо транспортний засіб підлягає обов’язковому державному технічному контролю – документ, що підтверджує проходження такого контролю (на сьогодні чинними залишаються вже видані талони про державний технічний огляд, а з 13.08.2011 року – протокол перевірки технічного стану, форму якого ще не затверджено).
Увага! Закон не передбачає надання довіреності на право керування особою транспортним засобом або тимчасового реєстраційного талону при укладанні договору ОСЦПВВНТЗ. Таким чином страхувальником за договором ОСЦПВВНТЗ може бути будь-яка особа при наявності документів, зазначених в п. 2 цього листа.
Також слід враховувати, що Закон не відміняє можливість власника транспортного засобу передачі своїх прав на транспортний засіб іншій особі шляхом оформлення нотаріально завіреної довіреності.
3. Порядок укладання договору:
Законом передбачено, що договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають ОТК, укладаються на строк, що не перевищує строку чергового проходження транспортним засобом ОТК відповідно до вимог Закону України "Про дорожній рух".
Перед укладанням договору ОСЦПВВНТЗ агент повинен з’ясувати, чи підпадає страхувальник під обов’язковий ОТК. Якщо так, то на підставі даних документу про державний технічний огляд визначається наступна дата проходження ОТК та визначається строк, на який може бути укладений договір ОСЦПВВНТЗ (відповідно до коефіцієнтів короткостроковості, що передбачені п. 10 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ОСЦПВВНТЗ").
4. Заповнення полісу ОСЦПВВНТЗ, форма якого діє на сьогодні:
В полісі ОСЦПВВНТЗ, що затверджений розпорядженням Держфінпослуг України від 01.07.2010 р. № 530, не передбачено окремої графи для внесення даних щодо проходження страхувальником державного технічного огляду. Тому інформацію про проходження ОТК необхідно внести в графу 8 "Примітки":
- Якщо ТЗ підлягає обов’язковому ОТК необхідно вписувати таку фразу:
"ТЗ підлягає ОТК. Дата наступного ОТК "__"_____20__р."
- Якщо ТЗ не підлягає обов’язковому ОТК необхідно вписувати таку фразу:
"ТЗ не підлягає ОТК"
Своїм підписом страхувальник підтверджує мету використання ТЗ та засвідчує, що ТЗ дійсно не підлягає / підлягає ОТК.
Закон передбачає формування в порядку, що визначає Кабінет Міністрів України, загальнодержавної бази даних про результати обов'язкового технічного контролю транспортних засобів на підставі інформації про результати перевірки технічного стану транспортного засобу, яка надається суб'єктами проведення обов'язкового технічного контролю, та інформації про укладення договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають обов'язковому технічному контролю, яка надається страховиками.
Для забезпечення в майбутньому достовірної інформації для формування такої звітності зобов’язуємо уважно вносити інформацію щодо проходження ОТК страхувальниками у поліс ОСЦПВВНТЗ.
Звертаємо Вашу увагу, що ч. 3 ст 127 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність страховика за видачу спеціального знака державного зразка з порушенням встановленого Законом порядку укладення договору ОСЦПВВНТЗ, що підлягають обов'язковому технічному контролю, - у вигляді штрафу на посадових осіб від ста до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 – 2040 грн).
Крім цього прикінцевими положеннями закону передбачено, що:
• протягом року з дня набрання чинності законом суб'єкти господарювання, уповноважені у встановленому порядку проводити державний технічний огляд транспортних засобів до набрання чинності цим Законом, здійснюють обов'язковий технічний контроль відповідно до цього Закону, нарівні з суб'єктами проведення обов'язкового технічного контролю, визначеними цим Законом;
• договори ОСЦПВВНТЗ, укладені до набрання чинності цим Законом, діють до закінчення строку їх дії;
• транспортні засоби, що пройшли державний технічний огляд до набрання чинності цим Законом і відповідно до Закону України "Про дорожній рух" підлягають обов'язковому технічному контролю, вперше проходять обов'язковий технічний контроль після закінчення строку дії талонів державного технічного огляду.
Після прийняття пакету нормативних документів уповноваженими органами (КМУ, Держфінпослуг) на виконання вимог та роз’яснення положень зазначеного вище Закону, будуть затверджені нова форма полісу ОСЦПВВНТЗ та коригуючи коефіцієнти. Відповідні нормативні документи будуть затверджені МТСБУ для однакового розуміння положень законодавства страховими компаніями.
_________________
Помощь с LT авто: покупка, продажа, перерегистрация, техосмотр, страховка, доверенность, регистрация предприятий в Литве. Временный ввоз нерезидентам, ввоз авто на з/ч.
e-mail:
[email protected].
Мой видеоканал: http://youtube.com/yuralful, мой сайт: http://bespredeldai.at.ua