ЕЩЕ ОДНА ПОПЫТКА РАСШАТАТЬ ПРИКАЗ МВД № 111 в судах. СЫРАЯ ЗАГОТОВКА ХОДАТАЙСТВА В СУД ПО ИСКУ, ПОСЛЕ НЕЗНАЧИТЕЛЬНОЙ КОРРЕКТИРОВКИ, МОЖЕТ ЗАЯВЛЯТЬСЯ ПРИ «РАССМОТРЕНИИ» АДМИНПРОТОКОЛА, В СУДЕБНОМ ЗАСЕДАНИИ.
По существу - корректируйте, дополняйте.
У адміністративному суді ______________ розглядається адміністративна справа, чи позов,по факту__________________... З матеріалів справи вбачається, що співробітник ДАІ ________ на свій розсуд прийняв рішення про зупинку т\з , керуючись наказом № 111 МВС України 2009 року. Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС
Після зупинки т\з співробітник ДАІ ________ склав адміністративний протокол серії №___, та виніс постанову №____.
Згідно ст..2 КАСУ п.3.1 У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
Згідно ст.. 161 КАСУ 1. Під час прийняття постанови суд вирішує:
3) яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин;
Згідно постанови Пленуму Верховного Суду України N 9 від 01.11.96 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя»
Конституція України зобов'язує суди при розгляді конкретних справ керуватись насамперед нормами Конституції України. Судова діяльність має бути спрямована на захист цих прав і свобод від будь-яких посягань шляхом забезпечення своєчасного та якісного розгляду конкретних справ.
Суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають грунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
Посилання працівника ДАІ на наказ №111 МВС України 2009 року, як на правову підставу для зупинки т\з не може вважати законною тому, що даний нормативний акт є відомчим наказом МВС, до того ж не відповідаючого Закону України «Про Міліцію» та Конституції України., не зважаючи на те що наказ зареєстрований у Мінюсті. Окрім того Закон «Про Міліцію» визначає - Стаття 5. Діяльність міліції та права громадян
Міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом. (На наказ МВС у Законі посилання відсутні) . Ніякі виняткові обставини або вказівки службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності міліції. Стаття 25. Відповідальність працівників міліції Працівник міліції у межах повноважень, наданих цим Законом та іншими законодавчими актами, самостійно приймає рішення і несе за свої протиправні дії або бездіяльність дисциплінарну чи кримінальну відповідальність Конституція України ( Стаття 19) визначае - правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У відповідності до Конституції України , Закон України « Про Міліцію» визначає єдині законні підстави для зупинки т\з . Таким чином співробітник ДАІ , як представник озброєного органу виконавчої влади -(ст. 1 Закон України « Про Міліцію»), має діяти лише на підставах у порядку та у спосіб визначених законом. На накази МВС у Конституції України, посилання відсутні. Закон України « Про Міліцію» у ст.11 п.21 перелічив тільки (три) підстави для зупинки т\з. 21) зупиняти транспортні засоби в разі -порушення правил дорожнього руху, -наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, -а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою;
На відміну від Закону «Про Міліцію» наказ №111 МВС України 2009 року, визначає інший ніж у законі порядок і підстави для зупинки т\з, та визначає у три рази більш ніж у законі підстав для зупинки т\з, а саме аж ( дванадцять)
14.1. Підставою для зупинення транспортних засобів є: 14.1.1. Порушення ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п ) водіями. 14.1.2. Характер руху транспортного засобу викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка та періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму). 14.1.3. Відсутність номерних (го) знаків (а) на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів, закріплені у не встановленому для цього місці, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцять метрів, а також керування транспортним засобом за відсутності талона про проходження державного технічного огляду. 14.1.4. Наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу. 14.1.5. Наявність даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, водія, пасажирів або вантажу до скоєння ДТП, злочину чи адміністративного правопорушення. 14.1.6. Перебування транспортного засобу в розшуку, а також наявність даних про використання транспортного засобу з протиправною метою. 14.1.7. Необхідність опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння ДТП, адміністративного правопорушення, злочину, свідками якого вони є або могли бути. 14.1.8. Необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів. 14.1.9. Проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб і вантаж. 14.1.10. Виконання рішень уповноважених на те державних органів про обмеження чи заборону руху. 14.1.11. Якщо технічний стан транспортного засобу або спосіб закріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху. 14.1.12. Порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв. Але наказ №111 МВС України 2009 року не є законом и не має юридичною сили вищої за Закон України «Про Міліцію» та Конституцію України. І це є очевидним фактом. З огляду на наведені фактичні обставини справи та приведені сторонами докази, вбачається, що співробітник ДАІ _____________ при зупинці т\з перевищив надані йому законом «Про Міліцію» права, у частині помилкового вибору на свій розсуд незаконної підстави для зупинки т\з, шляхом видання незаконної підстави - за законну. Згідно п.2 ч.1 постанови Пленуму Верховного Суду України N 9 від 01.11.96 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя» ,
судові рішення мають грунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй.
Разом з тим, суд може на підставі ст.124 Конституції визнати такими, що не відповідають Конституції чи законам України, - акти органів державної виконавчої влади: міністерств, відомств, місцевих державних адміністрацій тощо. Звернення до Конституційного Суду України в такому разі не вимагається.
П.5.пленуму ВСУ уточнює, що судам необхідно виходити з того, що нормативно-правові акти будь-якого державного чи іншого органу …., накази та інструкції міністерств і відомств, накази керівників підприємств, установ та організацій тощо) підлягають оцінці на відповідність як Конституції, так і закону.
Якщо при розгляді справи буде встановлено, що нормативно-правовий акт, який підлягав застосуванню, не відповідає чи суперечить законові, суд зобов'язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини.
П.7.Пленуму ВСУ звертає увагу судів на те, що згідно з ч.2 ст.57 Конституції є нечинними, а отже, не можуть застосовуватись ті закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, які не доведені до відома населення у встановленому законом порядку.
Це означає, що судове рішення не може грунтуватись на неоприлюднених нормативно-правових актах такого змісту.
На підставі Конституції України норми якої є нормами прямої дії , ст.268 КУАП, ст.49,133,162 КАСУ, постанови ПВСУ № 9 від 01.11.96 , заявляю клопотання про наступне:
Стаття 49. Права та обов'язки осіб, які беруть участь у справі 3. Особи, які беруть участь у справі, мають право: 3) заявляти клопотання ………
Стаття 133. Вирішення судом клопотань осіб, які беруть участь у справі Клопотання осіб, які беруть участь у справі, вирішуються судом негайно після того, як буде заслухана думка інших присутніх у судовому засіданні осіб, які беруть участь у справі, про що постановляється ухвала. Ухвала суду про відмову в задоволенні клопотання не перешкоджає повторному його заявленню протягом судового розгляду справи. Стаття 162. Повноваження суду при вирішенні справи 2. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про:
Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: ………заявляти клопотання…………
1.Зобов*язати відповідача надати документи підтверджуючі своєчасний факт доведення до відома населення, у встановлений законом спосіб, та у порядку ст.. 57 ч.2 Конституції України,наказу МВС № 111 2009 року.
2.Визнати дії інспектора ДАІ _______, по зупинці т\з на підставі п.__ наказу МВС № 111 2009 року, такими, що не відповідають ст.. 19 Конституції України, та ст.___Закону України «Про Міліцію».
3.Керуючись ст.. 124 Конституції України, визнати наказ МВС № 111 2009 року таким, що не відповідає ст.. 19 Конституції України та Закону України «Про Міліцію».
4.Керуючись ст..162 п.8 ч.2 КАСУ прийняти постанову, яка б гарантувала дотримання і захист моїх прав, інтересів від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
|